مقالات سه گامه, نقد و بررسی

روتختی پسرانه ساده، فانتزی و سه بعدی + مقایسه و خرید

روتختی پسرانه ساده، فانتزی و سه بعدی + مقایسه و خرید

شخصیت ما در دوره کودکی و نوجوانی شکل می گیرد و بر همین اساس است که روانشناسان توصیه می کنند محیطی سالم برای فرزندمان فراهم کنیم تا بیشترین امکان رشد و توسعه توانایی هایش را به او بدهیم. با توجه به اینکه هر نوجوان وقت زیادی از روز را در اتاقش سپری می کند، شکل و رنگ وسایل اتاقش می تواند کاملا روی خلق و خوی او تاثیر بگذارد. به همین خاطر است که خانواده ها می بایست در انتخاب کالایی مثل روتختی پسرانه ، دقت لازم را به خرج دهند. پس بیایید تا هر چیزی که برای تجربه یک خرید خوب لازم است بدانید برای شما بگوییم.

برای دسته بندی کردن روتختی پسرانه ، می توان شاخصه های مختلفی را در نظر داشت مثل: طرح، اندازه و مدل. قبل از همه این ها، ما توجه مان را به رده سنی معطوف می کنیم و پسرها را به دو گروه نوجوان و بزرگسال تقسیم کنیم؛ طبیعتا در هر مقطع سنی، سلیقه و نظر شخص هم فرق می کند؛ طوری که حتی ممکن است آنچه در کودکی مورد علاقه بوده، در بزرگسالی کاملا بی اهمیت شود. گروه سنی کودک و نوجوان، معمولا به وسایلیبا رنگ های شاد و طرح های شلوغ و فانتزی را انتخاب می کنند؛ در حالی که جوانان و بزرگسالان، بیشتر به طرح های ساده و جذاب که گاهی ورزشی هم هستند تمایل پیدا می کنند. از طرفی با بالا رفتن سن و رشد شخص، اندازه لحاف هم متناسب با آن باید تغییر کند.

سایز و طرح روتختی ها

اندازه روتختی تک نفره بنا به خط مشی تولید شرکت سازنده و طرح آن، می تواند متفاوت باشد. به طور معمول، لحاف طوری انتخاب می شود که بزرگتر از ابعاد تخت و تشک های یک نفره باشد؛ یعنی ابعادش از 90*200، 100*200 و 120*200 بیشتر است. طرح و شکل این محصولات آنقدر متنوع و گسترده اند که هر شخصی با هر نظر و سلیقه ای، می تواند گزینه مورد نظرش را بین چندین و چند مدل پسرانه مخصوص قشر جوان پیدا کند؛ تصویر اسطوره های باشگاه های فوتبال، شهرهای بزرگ جهان، فیلم ها و انیمیشن های مطرح دنیا و طرح هایی بسیار ساده و شیک، همه و همه باب میل این دسته از افراد هستند.

اندازه های روتختی پسرانه برای نوجوان ها، نسبت به ترجیح مشتری و برند سازنده متغیر است. معمولا طول و عرض لحاف را طوری انتخاب می کنند که از سه طرف تخت و تشک های نوجوان به سایز 80*180 سانتی متر آویزان بماند. طرح های بسیار متنوعی برای این گروه سنی وجود دارد مثل انواع دارای طرح های سه بعدی یا ساده از اتومبیل، حیوانات، کارتون ها، نقش های فانتزی و خیال انگیز.

روتختی پسرانه ساده، فانتزی و سه بعدی + مقایسه و خرید

نوع پارچه

طبیعتا جنس پارچه روتختی پسرانه ،با توجه به عواملی تعیین می گردد مانند: سلیقه شخص، وضعیت آب و هوا، حساس بودن پوست. نوع پارچه ها، می توانند متفاوت باشند. به طور خلاصه و کوتاه، به بعضی از جنس های مختلف و ویژگی هایشان اشاره می کنیم.

پارچه مخمل

لطافت پارچه مخمل، به حدی است که حتی در شعرهای کلاسیک ما هم برای توصیف موی معشوق از نام این پارچه استفاده می شد. ضمن اینکه مخمل به خاطر ظرافت در طرح، زیبایی و نرم بودنش، پارچه اصطلاحا لوکس به حساب می آید و می تواند گزینه ای عالی برای روتختی باشد.

کرباس

اگر دنبال طرح و بافتی ساده و کمی ضخیم هستید و دوام انواع کالای خواب برایتان مهم است، می توانید سراغ کرباس بروید. یکی از ویژگی های اصلی این پارچه، مقاومتش در برابر آب است. این موضوع، در انتخاب روتختی پسرانه می تواند نقش مهمی بازی کند.

کتان

یکی دیگر از پارچه های با دوام که می تواند تا مدت ها برای شما قابل استفاده باشد، کتان است. در ساخت کتان، الیاف طبیعی به کار برده می شود؛ در نتیجه، این پارچه ضدحساسیت است. اگر پوست حساسی دارید، این گزینه برای شما مناسب است.

رانفورس

بسیاری از کالاهای خواب ، از جنس رانفورس هستند. انتخاب کردن این نوع پارچه، بستگی به سلیقه و انتظارات شما دارد. پارچه رانفورس برخلاف ساتن، سر و شکلی مات دارد و نور را منعکس نمی کند. این پارچه، کمی سفت تر از ساتن و دارای قیمت مناسب است.

ساتن

قبل از هر چیز باید به این نکته مهم اشاره کنیم که ساتن بیشتر از آنکه جنس پارچه باشد، نوعی بافت به حساب می آید. تقریبا می توان گفت که 180 درجه با رانفورس تفاوت دارد! مهمترین تفاوتش با رانفورس، درخشندگی ظاهر و لطافتش است. ساتن، انواع مختلفی دارد؛ ما حتی نوع مات آن را هم داریم.

روتختی پسرانه ساده، فانتزی و سه بعدی + مقایسه و خرید

روتختی پسرانه سه بعدی

یکی از انواع کالاهای خواب که طی چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و میل به خرید آن زیاد شده، مدل سه بعدی است. جنس پارچه روتختی های سه بعدی ، از نوع چاپی است و کافی است طرح را انتخاب کنید تا روی محصول چاپ شود. دلیل این نامگذاری هم به خاطر نوع طرح و چاپ آن است که باعث می شود تصویر دارای عمق باشد و شکلی پویا و زنده به خود بگیرد.

جنس پارچه این محصولات، از انواع مختلفی است مثل: پنبه، میکرو تنسل یا بامبو. نکته مهم اینکه بسیاری از این کالاهای خواب «ضد حساسیت» هستند. پس اگر پوست حساسی دارید، می توانید سراغ این مدل ها بروید. دیدن چند نمونه جذاب از این نوع روتختی پسرانه از فهرست محصولات سه گامه ، به خوبی معنی و مفهوم سه بعدی بودن را به شما می رساند. هر کدام از این طرح ها، نمایی چشم نواز و خیره کننده به تخت و اتاق می دهند.

روتختی پسرانه اسپرت

انواع لوازم و وسایل با طرح های ورزشی، همیشه یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین ها هستند. این طرح ها، معمولا رنگ های تند و شادی دارند و نگاه پسرها (و در برخی موارد حتی دخترها) را جذب خودشان می کنند. فرقی ندارد طرفدار رونالدو باشید یا مسی! از طرح تیم های فوتبالی داخلی تا تصویر اسطوره های بزرگ جهان، در بین روتختی های اسپرت وجود دارد.

چند نکته درباره شستن روتختی

درست است که معمولا روتختی ها وزن زیادی ندارند و قابل شستشو در ماشین های لباسشویی می باشند، اما باید پیش از اقدام به این کار به مواردی دقت کنید اعم از:

  1. خود این محصول، معمولا سنگین است و به تنهایی، توانایی پُر کردن مخزن لباسشویی را دارد. پس با آن، لباس یا ملحفه ای را در دستگاه نیندازید. اگر این کالای خواب بیش از حد سنگین است، آن را به خشکشویی بسپارید.
  2. برای جلوگیری از پیش آمدن مشکلاتی برای کیفیت رنگ و پارچه در شستن روتختی ، بهتر است پیش از شستن کامل بخش کوچکی از گوشه آن را درون مایع شوینده فرو ببرید؛ در صورت تغییر رنگ بعد از گذشت چند دقیقه، آن را به خشکشویی بسپارید یا از مایع شوینده با آنریم کم استفاده کنید.
  3. پیشنهاد می شود روتختی را به جای آب گرم، با آب خنک تمیز کنید.
  4. برای خشک شدن، می توانید آن را در معرض هوای آزاد قرار دهید.

روتختی پسرانه ساده، فانتزی و سه بعدی + مقایسه و خرید

امکانات ویژه

بسیاری از روتختی ها به طور ست عرضه می شوند. خرید این مجموعه، هم کار شما را برای هماهنگ کردن اقلام تخت راحت می کند و هم به لحاظ قیمتی، به صرفه تر است. در سرویس روتختی ها، معمولا این تکه ها وجود دارند: ملحفه، لحاف، کاور لحاف، روبالشی، رویه کوسن.

در بیشتر این ست ها به شما این امکان داده می شود که اقلام را سفارشی سازی کنید؛ مثلا می توانید ملحفه تشک را کشدار کنید یا همراه سرویس پرده پانچی هماهنگ هم سفارش دهید.

کاور و پوشش برای لحاف ، باعث سادگی کار نظافت و تمیزی می شود. در بین محصولات مختلف موجود در بازار، مطمئنا می توانید نمونه هایی را پیدا کنید که کاور دارند.

اگر فردی سرمایی هستید یا دوست دارید موقع خواب احساس گرما داشته باشید، به متریال داخل لحاف دقت کنید؛ اگر درونش با پشم پر شده باشد، گرمای بیشتری برای شما به همراه دارد. پشم شیشه، پر و پنبه، از دیگر مواد پُر کننده ای هستند که در داخل این محصول به کار برده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *