مقالات سه گامه

معروف ترین برندهای تشک در ایران

برندهای معروف تشک ایران

گاهی وقت ها که فناوری و تکولوژی جدیدی را می بینم، حیرت می کنم از پیشرفت فوق العاده علم انسان طی سال ها اخیر. اما این قضیه سمت دیگری هم دارد؛ برای مثال وقتی متوجه می شوم تشکی که امروزه استفاده می کنیم و در دسترس همه مردم قرار دارد، قدمتی طول و درازی ندارد، تعجب می کنم از اینکه چرا انسان زودتر از اینها به چنین چیزی برای راحتی خودش دست پیدا نکرده. فارغ از این موضوع که تشک هم مثل بسیاری از کالاهای دیگر، ابتدا فقط در اختیار اشراف و ثروتمندان بوده، شکل امروزی اش هم حدود دویست سال قدمت دارد. خوشبختانه حالا مدل ها و برندهای مختلفی در دسترس ما هستند، که هرکدام مزیت ها و ویژگی های خودشان را دارند. در اینجا نگاهی می اندازیم به برندهای معروف تشک که در کشورمان فعال هستند.

خوشخواب

اگر اهل تهران باشید حتما خیابان جمهوری را می شناسید، که حالا تبدیل به بازار لوازم الکترونیکی شده. حدود 65 سال قبل، در این خیابان کارخانه ای ساخته شد برای تولید تشک ایرانی، به نام خوشخواب. ظاهرا آن موقع، وقت مناسبی برای اجرایی کردن ایده ساخت تشک بوده، چرا که محصولات این کارخانه با استقبال بسیار گرمی روبرو شد؛ این استقبال به حدی بود که هشت سال بعد، شعبه دوم کارخانه با وسعت 18هزار مترمربع به راه افتاد. با افزایش چشمگیر خریداران تشک خوشخواب هم سطح کیفی محصول با تهیه تجهیزات روز بالا رفت و هم میزان تولید بیشتر شد. در حال حاضر هم این مجموعه واحدهای کیفی مختلفی از جمله پنبه زنی، رویه دوزی، نجاری، اسکلت زنی، نوار بافی، فنر زنی، تولید سرویس های ملحفه، آزمایشگاه و … دارد. برند خوشخواب دارای نشان استاندارد ایران، گواهینامه ISO 9001:2008 و UNIDO است.

رویا

یکی از نام های شناخته شده و معتبر در زمینه ساخت کالای خواب، برند رویا است. تشک رویا قدمتی حدود40 سال دارد و این سابقه دلیلی است بر کیفیت خوب محصولاتش و اعتماد مردم به آن. بر اساس آنچه در سایت برند رویا آمده، این شرکت نخستین سازنده تشک پاکت اسپرینگ یا همان فنر منفصل، نخستین سازنده اسفنج CNC و همچنین مموری فوم یا همان فوم حافظه دار در کشور است. برند رویا جزو تولیدی های بزرگ تشک است و مدل های مختلفی را هم ارائه می کند، مانند مدیکال، اولترا، اسفنجی، طبی و بونل. این برند دارای گواهینامه ISO 10668 تایید ارزش برند و گواهینامه ISO 10004 رضایت‌مندی مشتری از سوی اتحادیه اروپا است. دفتری مرکزی این برند در محله یوسف آباد تهران واقع شده است.

رویال

نامش شباهت زیادی به برند دیگری دارد که معرفی کردیم، اما جزو شرکت های قدیمی است. تشک رویال از سال 1372 فعالیتش را شروع کرده و امروز به نقطه ای رسیده است که بیشتر از 50 نمایندگی فعال در سطح کشور دارد. این شرکت با خط تولید کامل تشک، محصولات باکیفیت و مناسبی مانند تشک فنری، تشک اسفنجی، محافظ تشک، روتختی و … را آماده می کند. برای اینکه تشک های اصلی این شرکت را از تولیدهای متفرقه دیگر تشخیص بدهید، چند راه ساده وجود دارد. یکی از آنها درج لوگوی این شرکت به همراه شماره ثبت 209093 روی پارچه است. همچنین هر محصولی شماره سریال خودش را دارد که می توانید آن را در بخش خدمات پس از فروش، ثبت کنید. این شرکت در سال 1395 توانست نشان استاندارد را دریافت کند.

ویستر

در مقایسه با نام های قبلی، شرکت جدیدی محسوب می شود. شرکت ویستر در سال 85 و در استان قزوین تاسیس شد. طبق اطلاعاتی که در کاتالوگ این شرکت آمده، کارخانجات وبستر جزو زیرمجموعه های گروه سرمایه گذاری تات است. این شرکت دارای تجهیزات به روز و مدرنی است و بر اساس گفته خودشان، از تجارب مهندس هایی از کشور آلمان بهره می برند. این شرکت در کنار نشان ملی استاندارد، گواهی های ایزو 2004:14001 و 2008:9001 ایزو 18001:2007OHSAS هم دارد. دفتر مرکزی این شرکت در خیابان ولیعصر تهران است.

وگال

شرکت وگال در سال 80 در شهر قم تاسیس شد. این شرکت با شعار «وگال آسایش شیرین» با تجهیزات مدرن و بهره گیری از مواد اولیه باکیفیت، توانست جایگاه خودش را به عنوان یکی از تولیدکنندگان تشک در ایران تثبیت کند. محصولات آن به طور کلی در دو گروه تشک و کالای خواب تقسیم می شود. کالای خواب شامل کالاهایی است نظیر انواع بالش، روبالشی، روتخت و پتو. تشک ها هم در شش دسته طبی-فنری، لاکچری، کودک و نوجوان، هتلی، سنتی و تشک طبی قرار داده است. شرکت وگال موفق به دریافت گواهی های مختلفی از جمله ISO 10004:2012 و ISO 140001:2004 شده است.

تشک

داتیس

یکی دیگر از شرکت های فعال در حوزه تشک و کالای خواب، داتیس است که تولیدکننده تازه نفسی به حساب می آید. این شرکت بیشتر از 10 سال از فعالیتش می گذرد و در همین مدت زمان کم توانسته بین سازنده های تشک جایی برای خودش دست و پا کند. از مزیت های این شرکت سایت فعال و فروش اینترنتی است که کار خریدار را ساده می کند. داتیس گواهی های ISO 14001 (مدیریت زیست محیطی) و ISO 9001 (مدیریت کیفیت) را دارد. از محصولات این شرکت می توان به تشک، بالش، روتختی، محافظ تشک و سرویس تخت اشاره کرد.

موناکو

آخرین برندی که در این مطلب معرفی می کنیم، یکی از جدیدترین نام ها در طراحی و تولید تشک است. برند موناکو کارش را از سال 92 و با انجام یک مجموعه تحقیق و بررسی در خصوص نحوه خوابیدن شروع کرد. بر اساس آنچه در سایت این شرکت آمده، استایل آن به سبک اروپایی-قاره‌ای است که با تنوع زیستی و آب‌وهوایی در ایران بسیار سازگار است. این شرکت از فناوری هایی نظیر میکرو فابریک، دست دوز و Pile Fabric استفاده می کند. میکرو فابریک به این معنی است که تشک ها خاصیت ضد آلرژی و ضد باکتری دارند، که این کار به وسیله تکنولوژی شستشوی نانو اتفاق می افتاد. منظور از دست دوز یا Handmade کالاهایی هستند که کار دوخت و اتصالاتشان به دست استادکارها است. این برند که نخستین واردکننده تشک تمام فوم در ایران به حساب می آید، در استان تهران قرار دارد.

خرید از این برندها

برای تهیه هر یک از محصولاتی که هر کدام از برندها تولید می کنند، راه های مختلفی وجود دارد. شما می توانید به سایت خود برندها مراجعه کنید، به شکل حضوری و از بازار خریدتان را انجام دهید. راه ساده تر این است که به فروشگاه سه گامه که نمایندگی فروش برندهای خوشخواب، رویا، ویستر، رویال و موناکو است، سر بزنید و تمامی محصولات آنها را یکجا مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *