مقالات سه گامه

چگونه از رنگ قرمز در طراحی داخلی خانه استفاده کنیم؟

چگونه از رنگ قرمز در طراحی داخلی خانه استفاده کنیم؟

وقتی صحبت از طراحی داخلی خانه به میان می آید، رنگ می تواند تاثیر قابل توجهی بر نحوه درک یک فضا داشته باشد. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که انتخاب رنگ خوب، بر احساسات و خلق و خو و رفتارهای ما تأثیر می گذارد. یکی از محبوبترین و تاثیرگذارترین رنگ ها برای استفاده در دکوراسیون منزل، قرمز است که به دلیل توانایی خود در برانگیختن احساسات قدرتمند و ایجاد فضایی گرم و راحت معروف است و می تواند انتخابی جسورانه باشد. قرمز با قدرت، اشتیاق و اعتماد به نفس مرتبط است.

این رنگ پویا، با هر رنگی به خوبی ترکیب می شود. اما مسئله این است که نمی توان در استفاده از آن زیاده روی کرد. شما هر روز سر تا پا قرمز می پوشید؟ به احتمال زیاد خیر. پس این کار را نباید با خانه خود نیز انجام دهید. زمانی که از این رنگ به درستی استفاده شود، قادر به افزودن انرژی و حس لوکس بودن به هر قسمتی در خانه شما است. اگر می‌ خواهید بدانید چگونه باید منزلتان را با این رنگ شیک و پیچیده تزئین کنید، خواندن این مطلب را از دست ندهید. ما در این نوشته، نظرات طراحان داخلی برتر را برای شما می آوریم و با یکدیگر به نتیجه می رسیم که چگونه از رنگ قرمز در طراحی داخلی خانه استفاده کنیم.

روش های شگفت انگیز برای استفاده از رنگ قرمز در خانه

در مورد طراحی دکوراسیون با رنگ قرمز، گزینه های زیادی وجود دارد. این رنگ پرشور، از بهترین هاست و حس مثبت را در محیط ایجاد می کند. اما مهم است که بدانید باید در کجا و به چه مقدار آن را به کار ببرید. نکاتی که در ادامه می گوییم، به شما کمک زیادی خواهند کرد:

1. یک دیوار با رنگ متفاوت داشته باشید: یکی از ساده ترین راه ها برای گنجاندن قرمز در طراحی داخلی خانه، تزئین کردن یکی از دیوارها با این رنگ است. یک دیوار با این ویژگی، یک نقطه کانونی برجسته و قابل توجه در محیط به حساب می آید و همچنین می تواند به ایجاد فضایی دنج و جذاب کمک کند. برای ایجاد حس تعادل و هماهنگی در محیط، این دیوار را با دیوارهایی به رنگ های خنثی مانند سفید، خاکستری یا بژ ترکیب کنید. هم می توانید از رنگ روغن یا پلاستیکی قرمز استفاده نمایید و هم از کاغذ دیواری دارای این رنگ.

2. درب ورودی خانه را متفاوت رنگ آمیزی کنید: در نظر گرفتن رنگ قرمز براق برای درب آپارتمان یا خانه های ویلایی، جذابیت زیادی را به ورودی خانه اضافه می کند و شخصیت ویژه ای به آن می دهد.

3. آثار هنری و لوازم دکوری را فراموش نکنید: یکی دیگر از راه های عالی برای استفاده از قرمز در منزل، استفاده از آن در آثار هنری یا دیگر لوازم تزئینی خانه است. یک تابلو مزین به تصویر یک گل سرخ، یک یا چند کوسن با رنگ قرمز آتشین یا یک فرش طرح دار کلاسیک یا مدرن با رگه هایی از این رنگ در ترکیب با وسایل و لوازم با رنگ های روشن و خنثی، دکوراسیون محیط را تحت تأثیر قرار داده و کنتراست قابل توجهی ایجاد می نمایند.

چگونه از رنگ قرمز در طراحی داخلی خانه استفاده کنیم؟

4. آشپزخانه، دست شما را در طراحی با رنگ های مختلف باز می گذارد: قرمز، یک رنگ عالی برای استفاده در آشپزخانه نیز می باشد و حس و حالی جسورانه به فضایی که اغلب وقت زیادی در آن می گذرانید، اضافه می کند. استفاده از Backsplash سرخ رنگ (بک اسپلش یا پنل های طرح دار، به عنوان دیوارپوش پشت اجاق گاز یا سینک ظرفشویی استفاده می شوند) یا جزیره آشپزخانه با سطح قرمز رنگ می تواند انرژی و حسی دراماتیک به آشپزخانه بیافزاید. هنگامی که از قرمز در آشپزخانه استفاده می کنید، آن را با زرد یا آبی پر رنگ ترکیب کنید تا ظاهری زیبا و سرگرم کننده ایجاد شود.

5. اثاثیه چوبی نشیمن یا سالن پذیرایی را هم می توانید با این رنگ سفارش دهید: در دکوراسیون مدرن، استفاده از لوازم و وسایل با رنگ های غیرمعمول و جیغ مُد شده است. در حالی که قبلا از رنگ چوب قهوه ای یا کِرم زیاد استفاده می شد، امروزه وسایل چوبی را می توانید به رنگ هایی مانند طیف های تیره یا روشن قرمز سفارش دهید. اگر این رنگ چوب در سلیقه شما نیست، قادر به سفارش وسایلی مانند مبل یا صندلی های راحتی با رنگ چوب تیره یا روشن و رویه های نشیمن و پشتی با رنگ قرمز می باشید.

5. اتاق خواب شاد و رویایی با رنگ قرمز: در اتاق خواب هم استفاده از این رنگ خوب است. در اتاق نوجوان ها که قرمز غوغا می کند! مثلا اگر فرزند شما به انجام بازی های کامپیوتری علاقه شدیدی دارد و یک سیستم رایانه ای حرفه ای مخصوص گیمری دارد، با خرید میز گیمینگ مزین به نورهای ال ای دی قرمز در بخش های مختلف آن می توانید دکوراسیونی جذاب در اتاق خواب او ایجاد نمایید. استفاده از رنگ قرمز برای زیبا کردن محیط داخلی کِیس های گیمینگ هم راهکار خوبی است. می پرسید چگونه؟ برخی از این کِیس ها بدنه شفاف دارند و شما محتویات داخلشان مانند فن و غیره را می بینید. خرید یک کیت نورپردازی و نصب آن توسط یک کارشناس فنی در داخل این مدل کِیس ها، جذابیت خاصی به محیط می دهد. برای اتاق کودکان و نوجوان ها، استفاده از قرمز سیبی یا گیلاسی توصیه می شود.

برای ایجاد فضایی رمانتیک در اتاق زوج ها هم می توان از این رنگ استفاده کرد. استفاده از پرده یا روتختی با طیف شرابی در این محیط ها، می‌ تواند حسی از تجمل و ظرافت را به اتاق خواب اضافه کند و نیز به ایجاد فضایی دنج و صمیمی کمک کند. هنگامی که از رنگ قرمز در اتاق خواب استفاده می کنید، آن را با رنگ های گرم دیگر مانند نارنجی یا زرد ترکیب کنید تا ظاهری هماهنگ ایجاد شود.

چگونه از رنگ قرمز در طراحی داخلی خانه استفاده کنیم؟

خطاهایی که هنگام استفاده از رنگ قرمز، نباید از شما سر بزند

هر چقدر هم این رنگ جذاب باشد، اما استفاده غیر اصولی از آن به دکوراسیون شما لطمه وارد می کند. وقتی این سوال پیش می آید که چگونه از رنگ قرمز در طراحی داخلی خانه استفاده کنیم، ابتدا باید به نبایدهای این موضوع توجه داشته باشیم. برای جلوگیری از خدشه وارد شدن به طراحی داخلی خانه تان، این موارد را در نظر بگیرید:

1. چسبیدن به یک طیف از رنگ قرمز، ممنوع است: یک تصور رایج و البته غلط وجود دارد که شما هنگام انتخاب رنگ برای تزئین خانه تان، باید از یک طیف رنگ استفاده کنید. استفاده زیاد از رنگ‌ های کمرنگ و خنثی مانند خاکستری، آبی و سفید، مشکل چندان خاصی ایجاد نمی کند؛ اما بیشتر طیف های رنگ قرمز به دلیل توی چشم بودن، نباید به تنهایی در محیط استفاده شوند. هنگامی که به دنبال تزئین منزل با این رنگ هستید، طیف های مختلفی را در نظر بگیرید؛ از ملایم ترین تا جیغ ترین. استفاده از این رنگ ها، به محیط تنوع می بخشد و باعث نمی شود فضای شما از نظر بصری محدود به نظر برسد.

2. در دکوراسیون های کلاسیک، از وسایل به سبک مینیمال استفاده نکنید: شاخصه سبک مینیمال، استفاده از عناصر سادگی و شکل های هندسی گاهی عجیب و غریب در طراحی وسایل است. این نوع طراحی، مسلما به درد محیط های با دکوراسیون سنتی نمی خورد. در این فضاها، چنین آیتم هایی در کنار رنگ قرمز فوق العاده عمل می کنند: پنجره گره چینی با چند شیشه رنگی، آینه و کنسول طلاکاری شده، تابلو فرش با قاب کار شده، ست مبلمان و پرده های سلطنتی.

3. زیاد از حد، رنگ قرمز را به کار نبرید: بارها و بارها هم اگر بر مبحث برقراری تعادل در استفاده از رنگ قرمز در طراحی داخلی خانه تاکید کنیم، کم است. زمانی که دارید به طرح اولیه استفاده از این رنگ فکر می کنید یا برنامه های خود را با دکوراتور در میان می گذارید، به این فکر کنید که آیا میزان استفاده تان از رنگ قرمز کم است یا زیاد؟ اگر جوابتان زیاد است، پس باید تجدید نظر کنید. در صورتی که وسایل خانه و لوازم دکوری تان قرمز است، دیوارها را به رنگ روشن درآورید و بالعکس.

سخن پایانی

قرمز، یک رنگ قدرتمند است که می تواند به روش های متنوع در طراحی خانه استفاده شود. چه بخواهید از آن در تزئین یک دیوار استفاده کنید و چه بخواهید وسایل ضروری و لوازم دکوری محیط های گوناگون منزل را از این رنگ سفارش دهید، طراحی داخلی شما آمیخته به حس تجمل گرایی و انرژی بخش می گردد. از آن به صورت استراتژیک استفاده کنید. این رنگ چشم نواز، می تواند احساسات و اشتیاق های قوی را برانگیزد. وقتی آن را به طراحی داخلی خانه خود اضافه می کنید، به این فکر کنید که چه احساسی در شما ایجاد می کند. برای تعادل بخشیدن به دکوراسیون قسمت های مختلف، طیف های رنگ درستی از قرمز و سایر رنگ های خنثی هماهنگ با آن ها را انتخاب کنید. متعادل بودن دکوراسیون، باعث می شود که محیط از نظر بصری خسته‌ کننده نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *