مقالات سه گامه

مزیت های تخت باکس نسبت به تخت خواب معمولی

مزایای تخت باکس

خانه های آپارتمانی امروزی اغلب در متراژهای کوچک ساخته می شوند و این موضوع هم صرفا محدود به کشور ما نیست. عوامل بسیاری در پیش آمدن چنین امری موثرند که البته به بحث ما مربوط نمی شود. آنچه برای ما اهمیت دارد این است که دیگر نمی توان در این خانه ها همان وسایلی را گذاشت که پیشتر داشتیم. برای مثال دیگر بوفه های بزرگ قدیمی مناسب خانه های کوچک امروزی نیستند. حرفم این است که برای خانه های کوچک باید وسیله هایی مناسب آنها تهیه کرد که هم از فضای خانه به شکل بهینه استفاده می کنند و هم طراحی زیبا و امروزی دارند. تخت باکس طرحی تازه و جدید از تخت خواب هاست که ویژگی های مثبتش باعث شده که خریدش روز به روز بیشتر شود. در این مطلب مزیت تخت باکس بر تخت خواب معمولی را به طور کامل برایتان می گوییم.

معرفی تخت باکس

ایده ساخت این کالا به همان علتی که در بخش قبل گفته شد، شکل گرفت. تخت باکس ها قابی چوبی یا فلزی هستند که مانند تخت خواب های فلزی دیگر احتیاجی به بستن اجزایش ندارید و به حالتی آماده به شما تحویل داده می شود. این تخت ها در هر چهار طرفشان یک دیواره کوتاه دارند و تشک را نگه می دارند. اندازه تخت کاملا متناسب با اندازه تشک است و همین باعث شده تا فضای اضافی ای در کار نباشد. اما اگر خاطرتان باشد تخت خواب های قدیمی به طور معمول بسیار بزرگ بودند و گاهی حتی بین لبه ها و تشک شکافی شکل می گرفت. به خاطر همین موضوع، کاملا مناسب خانه ها و اتاق های کوچک هستند. اما ویژگی های تخت باکس تنها محدود به همین ها نیست و مزیت های دیگری هم در کار است که درباره هر کدام به طور مخصر توضیح می دهیم.

 

مزیت ها

  • استفاده بهینه از فضا: در معرفی تخت باکس به این مزیت اشاره کردیم. برخلاف تخت خواب های سنتی، این محصول تازه شکلی کوچک دارد و تقریبا در هر خانه ای جای می گیرد. طبیعتا چنین مزیتی باعث می شود برای اجزای دیگر اتاق و وسایلی نظیر میز آرایش و پاتختی جای بیشتری باشد. در نتیجه با وجود تخت باکس دست شما برای تغییر چیدمان خانه بازتر است.

 

  • سادگی جابجایی: حالا که حرف از عوض کردن چیدمان شد بگذارید این را هم بگویم که جابجا کردن تخت باکس به خاطر سبکی اش نسبت به تخت خواب های سنتی، راحت تر است. از طرف دیگر حتی در برخی از مدل ها از پایه های چرخدار استفاده شده که حرکت دادن تخت را بسیار راحت می کند.

 

  • مقاومت بیشتر: چوب های طبیعی جنس مقاوم و خوبی دارند اما مشکلی که در تخت خواب های سنتی بود به جنس چوب برنمی گشت و به خاطر چفت و بست اجزای تخت بود. به همین خاطر حتی در تخت های فلزی هم این مشکل وجود داشت؛ پیچ و مهره ها به مرور ضعیف می شدند و کم کم صدای ناله و جیر جیر تخت خواب درمی آمد. دیگر مزیت تخت باکس این است که درگیر چنین مسئله ای نمی شود چون ساختار یکدست و هماهنگی دارند که مقاومت تخت را بالا می برد؛ فرقی هم ندارد جنس اسکلتشان از فلز باشد یا از چوب.

 

  • طراحی مدرن: کسانی که سلیقه مدرن و امروزی دارند طرفدار طرح های مینیمال هستند؛ همان چیزی که در ساخت تخت باکس انجام شده. برای مثال دیگر خبری از آن تاج های بزرگ و پر نقش و نگار نیست. هرچند اگر بخواهید می توانید تاج تخت را به طور جداگانه سفارش بدهید. ضمن اینکه شکل ها و طرح ها مختلفی از این نوع تخت خواب وجود دارد که سلیقه افراد بسیاری را پوشش می دهد. اگر از تخت های سنتی خسته شده اید و می خواهید به خانه و اتاقتان تنوع بدهید، نگاهی به تخت باکس ها بیندازید.

 

  • تنوع رنگی: گفتیم تنوع مدل در این نوع تخت بالاست و چون روی بدنه چوبی یا فلزی با روکش و پارچه پوشیده می شود، تنوع رنگی زیادی از آن وجود دارد. این ویژگی درست مطابق طرح خانه های مدرن است؛ چرا که در چیدمان اتاق ها از رنگ های مختلفی استفاده می شود (به ویژه در طراحی اتاق بچه ها) و برای هماهنگ کردن تخت خواب با اتاق نیاز است که دست شما برای انتخاب رنگ باز باشد. اگر تخت باکس را از فروشگاه سه گامه بخرید می توانید محصول را برای خودتان سفارشی سازی کنید؛ شما می توانید جنس پایه، رنگ رویه و جنس آن را مطابق سلیقه خودتان انتخاب کنید.

 

  • قیمت مناسب: شاید بهتر بود این مزیت تخت باکس را همان اول می گفتم! بدون شک قیمت یکی از معیارهای انتخاب هر محصولی است، مخصوصا در خرید کالاهایی که قیمت بالایی دارند. این موضوع در شرایط امروز اهمیتی دو چندان پیدا می کند. تخت باکس نسبت به تخت خواب سنتی قیمت به صرفه تری دارد.

مزیت تخت باکس

جنس کلاف

به طور کلی ساختار اصلی این تخت ها دو نوع هستند؛ کلاف چوبی و کلاف فلزی. احتمالا برای شما این سوال پیش می آید که کدامیک از این دو کیفیت بهتری دارد. ما دو مدل چوبی و فلزی را در چهار شاخصه با هم مقایسه می کنیم و در نهایت تصمیم گیری را به عهده خودتان می گذاریم. چون این شما هستید که باید انتخاب کنید با توجه به این ویژگی ها کدام جنس برای خانه شما مناسبتر است.

مقاومت: طبیعتا جنس چوبی در برابر حوادثی چون آتش سوزی مقاومت کمتری از نوع فلزی دارد. اگر از چوب مصنوعی یا همان MDF در ساخت محصول استفاده شود، مقاومت مناسبی در مقابل حشره ها و رطوبت خواهد داشت.

هزینه: همانطور که گفتیم، قیمت تخت باکس مناسب و به صرفه است. اما اگر بین دو نوع چوبی و فلزی مقایسه ای انجام دهیم می توانیم بگوییم که مدل چوبی ارزانتر از مدل فلزی است.

وزن: به طور معمول تخت خواب های فلزی سنگین تر از تخت چوبی هستند.

زیبایی: در این مورد نوع چوبی و فلزی تفاوتی با هم ندارند. در اصل روکش تخت اسکلت تخت را می پوشاند و اهمیتی ندارد ساختار چوبی یا فلزی به چه شکل است.

 

انواع مدل ها

در کنار تقسیم بندی بر اساس جنس ساختار یا کلاف تخت، تخت باکس ها از نظر شکل طراحی هم انواع مختلفی دارند. انتخاب از میان این تخت ها به نیاز و توقع شما از آن بستگی دارد. در اینجا نگاه کوتاهی داریم به طرح های مختلفی که وجود دارد.

تخت باکس هتلی

همانطور که از اسمش برمی آید، بیشتر در هتل ها استفاده می شود. دلیل این موضوع هم سادگی در طراحی و مقاومت بالای آن است. چون این مدل از کلاف آهنی بهره می برد و دارای تیرک هایی است که رویشان هم یک تخته قرار می گیرد. از طرف دیگر به این دلیل که سرتاسر قاب تخت با یک پارچه پوشیده می شود و این به هتل ها کمک می کند که با انتخاب پارچه ای مطابق طرح اتاق، یک تخت هماهنگ با محیط داشته باشند.

تخت باکس جک دار

ابتدای متن گفتیم که این تخت ها مناسب خانه های کوچک اند چون فضای کمی را می گیرند. حالا تصور کنید که داخل تخت محفظه ای در نظر گرفته شده باشد؛ به این ترتیب هم یک تخت خواب جمع و جور داریم و هم فضایی برای نگهداری وسیله های دیگر. برای مثال می توان از این محفظه برای نگهداری بالش و پتوهای اضافی استفاده کرد.

تخت باکس کشودار

این نوع چیزی مشابه مدل جکدار است با این تفاوت که محفظه ها به شکل کشو هستند. میزان فضای اضافی که در اختیار شما قرار می گیرد در مقایسه با نوع جکدار کمتر است در عوض با سختی باز و بسته کردن روبرو نیستید. تعداد کشوها در مدل های مختلف متفاوت است. هر تخت به طور معمول بین 2 تا 4 کشو می تواند داشته باشد.

نتیجه گیری

کم شدن متراژ خانه ها باعث شده تا میل و گرایش به خرید محصولاتی که فضای کمی را اشغال می کنند بیشتر شود. تخت باکس ها طراحی مینیمالی دارند و به خاطر شکل یکدست و ساختار اسکلتشان از استحکام خوبی برخوردارند. چند مزیت تخت باکس بر تخت خواب معمولی نظیر امکان جابجایی ساده، مقرون به صرفه بودن و تنوع زیاد در طرح و رنگ، آنها را به گزینه ای خوب برای خانه های کوچک و طرفداران طراحی مدرن تبدیل کرده است. برای تماشای مدل های مختلف تخت باکس می توانید از فهرست بالای سایت به بخش لوازم اتاق خواب و باکس خواب بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *