مقالات سه گامه

نوسازی و تزئین اتاق خواب برای سالگرد ازدواج

ما نباید فراموش کنیم آنچه به دست آوردیم چطور و در چه روز و روزگاری بوده است. روز موفقیت، روز وصل، آن لحظه که پس از کلی انتظار و سختی و مرارت به هدف دلخواهمان می رسیم قطعا از شادترین روزهای ماست و باید آن را به یاد داشته باشیم. باید یادمان باشد که سال های بعد هم آن روز برای خودمان جشن بگیریم. دنیا به اندازه کافی رنج و سختی دارد آنقدر که ما را احاطه می کند، پس ما وظیفه مان این است که خوشی ها را بیشتر کنیم؛ آن روز خوب و شاد را هر سال به یاد بیاوریم و به یادش چیزی بخوریم، لبخندی بزنیم و تفریح کنیم. اینجا قرار است چند ایده ساده و جالب به شما بگوییم برای جشن گرفتن دوباره آن روز خوش.

 

خرید کنید و خیالپردازی

این اتاق پناهگاه شماست؛ جایی که از گرفتاری ها و دردسرها دور است، از شلوغی و سر و صداهای مزاحم فاصله دارد. برای همین است ما کاری به این قضیه نداریم که جشنتان را با چه بودجه و چقدر باشکوه یا ساده برگزار می کنید، چون می خواهیم درباره آن نقطه امن، آن پناهگاه حرف بزنیم. برای اینکه دچار پراکنده گویی نشویم، این موضوع را دو بخش می کنیم: نو کردن وسایل و تزئین اتاق. از انتخاب و خرید وسیله شروع می کنیم. نگران نباشید، نمی خواهیم خرج روی دستتان بگذاریم. حتی اگر قرار نیست چیزی بخرید و اگر پولی برای این کار ندارید، دست کم حرفش را که می توانیم بزنیم؟! لذت حرف زدن درباره خرید و تماشای کالاهای نو را از خودتان دریغ نکنید. خیالپردازی هم خودش یک جور جشن است.

رنگ اتاق

شاید هیچ چیزی در اتاق به اندازه تغییر رنگ دیوارها به چشم نیاید و روی روحیه تاثیر نگذارد. هرچند فقط یک تغییر حساب می شود، اما واقعا حس نو بودن و تازگی به ما می دهد. بسیاری از زوج ها قید خرید چند تکه وسیله را می زنند تا بتوانند اتاق را رنگ بزنند تا اتاق خوابشان از آن حالت کرختی و یکنواختی خارج شود. اگر دنبال راه ساده تری هستید می توانید کاغذ دیواری را امتحان کنید؛ کاغذ دیواری ها تنوع طرح زیادی دارند و قیمتشان هم مناسب است. انتخاب رنگ طبیعتا با سلیقه شماست، اما هنگام انتخاب به میزان بزرگی و کوچکی اتاق، روشن یا کم نور بودن اتاق هم توجه کنید. رنگ های آبی و نقره ای جزو رنگ های پرطرفدار است. حالا که حرف از جشن سالگرد ازدواج است این را هم بگویم که در روانشناسی رنگ ها، آبی رنگ عشق است.

کالای خواب

توقع که نداشتید وقتی صحبت از سالگرد ازدواج و نوسازی وسیله اتاق خواب است درباره میز تلویزیون حرف بزنم. احتمالا بزرگترین وسیله اتاق خواب همین مورد است و شاید حتی مهم ترینش. مخصوصا حالا که داریم درباره جشن گرفتن حرف می زنیم. حتی اگر جشن و سالگردی هم در کار نبود، از آنجا که بخش زیادی (و البته مهمی) از روزمان را روی تخت خواب هستیم و باید با خیال راحت و در جایی راحت بخوابیم، باید تخت خوب و راحتی داشته باشیم. قیمت تخت خواب دو نفره چندان زیاد نیست اگر نخواهید سراغ مدل های لوکس بروید. احتمالا با حقوق یک ماه یک نفرتان می توانید تخت خوابی بخرید که سه چهار سال ازش استفاده کنید؛ حتی شاید هم ارزانتر. البته عوض کردن تختخواب بستگی به این دارد که چندمین سالگردتان را جشن می گیرید. برای مثال زوجی که سال اول یا دوم ازدواجشان است احتمالا نیازی به خرید تخت نو ندارند. این عزیزان می توانند سراغ روتختی ، پتو و بالش نو بروند، هزینه اش هم به مراتب کمتر است.

تزئین اتاق خواب

میز آرایش و آینه

نمی دانم چرا اسم میز آرایش که می آید همه خیال می کنند وسیله ای مخصوص خانم هاست. لابد به خاطر کلمه «آرایش» است که با میز ترکیب شده. وگرنه خود من هر روز پیش از حرکت به سمت محل کار روبروی میز آرایش موهایم را سشوار می کشم! یعنی می خواهم بگویم آقایان نباید خیال کنند این میز برای خانم هاست. میز آرایش آینه هم دارد اما اگر مایل به هزینه زیاد نباشید یا نخواهید این یک قلم را بخرید، می توانید سراغ خرید آینه قدی بروید؛ از همان آینه ها که وسوسه تان می کند هروقت که لباس پوشیدید و آماده بیرون رفتن شدید، روبرویش یک سلفی بگیرید. آینه های هالیوودی یا چراغ دار هم مدتی است باب شده و خیلی ها سراغش می روند، مخصوصا خانم ها.

تزئین اتاق خواب

اینکه چطور اتاق را آذین ببندید و آراسته کنید، بستگی به سلیقه خودتان دارد اما برای راهنمایی و کمک فکری به شما، چند ایده برایتان تعریف می کنیم. این ایده ها متنوع و مختلف هستند تا سلیقه های بیشتری را پوشش دهد. به همین خاطر شاید یکی را نپسندید و دیگری را عملی کنید. اما قبل از اینکه یک «نه» قاطع بگویید، چند ثانیه به آن فکر کنید. شاید این بار بد نباشد کار متفاوتی کنید.

شمع و چراغ ها را روشن کنید

بعد از گذشت چند قرن، با وجود پیشرفت های عجیب و غریب، نمایشگرهای سه بعدی و چراغ های LED و انواع رقص نورها، هنوز هم وقتی بخواهیم فضای عاشقانه ای را بسازیم سراغ شمع می رویم. شمع هایی که احتمالا کمترین رشد قیمت را بین سایر اقلام دارند و خیلی بیشتر از آنچه برایشان هزینه می کنیم به ما حس خوب می دهند. برای سالگرد ازدواج و هر مناسبت عاشقانه دیگر، یکی از گزینه های همیشگی برای تزئین اتاق استفاده از شمع در جاهای مختلف است. این روزها شمع ها در شکل و طرح های بامزه و در رنگ های خاص ساخته می شود. آنها را می توانید روی میز، طاقچه و حتی روی زمین بگذارید.

بادکنک هلیومی

اگر از شمع استفاده می کنید مراقب این یکی باشید! یعنی حرفم این است موقع ترکیب این ایده ها دقت لازم را به خرج بدهید. بادکنک هم مثل شمع هزینه بسیار پایینی دارد و با این حال کاملا حس و حال خانه و اتاق را عوض می کند. بادکنک ها جلوه و نمای زیبایی به اتاق می دهند. در فضاهای کوچک مثل اتاق خواب، نیاز به تعداد زیادی بادکنک نیست و می توانید یک گوشه از اتاق را به آنها اختصاص دهید. برای مراسم و جشنی مثل سالگرد ازدواج، معمولا از بادکنک هایی با رنگ طلایی، سفید و قرمز استفاده می شود. اگر می خواهید این بادکنک های را روی زمین بگذارید، بادکنک ساده و اگر قرار است روی هوا و نزدیک به سقف خانه معلق باشند، نوع هلیومی را تهیه کنید.

طراحی برای سالگرد ازدواج

تور و فرش

برای اینکه سطح زمین متفاوت از آن شکل معمولی اش باشد و کمی حس و حال عاشقانه بگیرد، می توانید از پارچه های براق، تور و حریر استفاد کنید. ترکیب حریر با گل و گلبرگ یکی از آن ترکیب های رایج و متداول برای تزئین اتاق در چنین روزهایی است. اگر هم می خواهید شکلی کلاسیک به این جشن و تزئینات بدهید، می توانید روی زمین یک فرش طرحدار بیندازید. این فرش ها طرح های مختلفی دارند، اما اگر برای جشن سالگرد می خواهید چیزی انتخاب کنید بد نیست سراغ مدل هایی با رنگ شاد و طرح گل بروید. فرش های طرحدار مناسب خانه و اتاق هایی با طراحی داخلی مدرن هستند.

ریسه و روبان

اگر دیوارها رنگ و طرح ساده ای دارند بهترین کار برای تزئین اتاق این است که رویشان ریسه های رنگی کاغذی بیندازید. ریسه و روبان از روزگار قدیم پای ثابت جشن ها و مهمانی ها بوده اند و هنوز هم استفاده می شوند. اگر می خواهید کمی به اتاق نور ببخشید و رنگ و روی جذابتری به طراحی تان بدهید، سراغ ریسه های نور بروید. اگر کمی فضای اتاق تاریک باشد، ریسه های کوچک نور هم جلوه بهتری خواهند داشت.

عکس های یادگاری

شاید این ایده 10 یا 20 سال پیش به این شکل اجرایی نبود. چون گوشی های دوربین دار (با کیفیت امروزی) نبودند که بشود لحظه های مختلفی از دوران نامزدی یا حتی پیش از آن را ثبت کرد. اما حالا که عکس گرفتن ساده و راحت شده، احتمالا همه زوج ها در گالری گوشی شان نه چند عکس که چند پوشه عکس در موقعیت های مختلف در نقاط مختلف شهر دارند. پس چرا از این عکس ها استفاده نکنید، آن هم در چنین روز عاشقانه ای. عکس ها را می توانید با یک نخ از سقف آویزان کنید یا اینکه بخشی از دیوار را به این عکس ها اختصاص دهید.

کلام آخر

ما احتیاج داریم به ساختن دلخوشی، ساختن روزهایی خاص و شاد و تکرار آنها در سال های بعد. برای سالگرد ازدواج می توانید اتاق خوابتان را هم نو کنید و هم با چند ایده ساده و ارزان تزئین کنید. برای نوسازی اتاق می توانید دیوار را رنگ بزنید یا وسیله هایی مثل تخت خواب دو نفره و میز آرایش بروید. برای تزئین هم از همان اقلام تزئینی کلاسیک مثل بادکنک ساده و هلیومی، روبان، شمع و ریسه های کاغذ و نوری استفاده کنید. اینکه نحوه طراحی چطور باشد و چقدر بابت آن هزینه کنید در درجه دوم اهمیت قرار دارد، اولویت و اصل مطلب این است که آن روز خوش را به خودتان یادآوری کنید و خوش باشید که همدم و همراهی کنارتان دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *