مقالات سه گامه

بالش مموری فوم و تاثیر آن در خواب خوب

بالش مموری فوم و تاثیر آن در خواب خوب

آیا با سردرد یا گردن درد از خواب بیدار می شوید؟ چون نمی توانید یک نقطه راحت روی بالش خود پیدا کنید، مشکل خواب دارید؟ سرمایه گذاری روی خرید بالش مموری فوم یا فوم حافظه دار، راحت ترین راه برای رفع مشکلات خواب شما است. این کالای خواب، با نوعی فوم پر شده که متناسب با سر و گردن شما شکل می گیرد. بنابراین اگر بعد از خواب با درد سر و گردن خود دست و پنجه نرم می کنید، با ما همراه باشید و درباره مزیت های بالش مموری فوم و تاثیر آن در خواب خوب اطلاعات کسب کنید.

 

مزایای استفاده از بالش مموری فوم

اگر به دنبال بالشی هستید که بهترین پشتیبانی و راحتی ممکن را برای شما فراهم کند، یک بالش مموری فوم را انتخاب کنید که مزیت های زیر را دارد:

پشتیبانی عالی از سر و گردن

وزن سر شما، حدود 5 کیلوگرم است. بالش های کلاسیک و معمولی، به سختی قادر به تحمل این وزن هستند. به همین دلیل است که سر شما معمولاً خیلی در بالش فرو می ‌رود و گردن و شانه‌ های شما را تحت فشار قرار می ‌دهد. این مشکل، با گذشت زمان بدتر می ‌شود؛ زیرا بالش شما قدیمی و متریال داخل آن، فشرده و ناهموار می ‌شود. فوم حافظه دار، بهتر با شکل سر و گردن شما هماهنگ می شود و فشار روی گردن و ستون فقرات شما را کاهش می دهد. در نتیجه، به کم شدن درد کمک می کند.

 

حمایت از ستون فقرات

تمام اجزای ستون فقرات شما در تمام روز، به سختی کار می کنند؛ به همین دلیل مهم است که در شب به آن ها استراحت دهید. بالش مناسب، گردن شما را در تراز صحیح با قفسه سینه و کمر نگه می دارد و از فشار بر ستون فقرات در هنگام خواب جلوگیری می نماید. ابن نوع کالای خواب، در عین حال راحتی و پشتیبانی عالی را برای قسمت بالایی بدن به ارمغان می آورد.

مموری فوم، بهداشتی و ضد حساسیت

مقابله با آلاینده هایی مثل گرد و غبار، می تواند دشوار باشد و کابوس واقعی برای افراد مبتلا به آلرژی را ایجاد کند. این اشخاص معمولا در برخورد با عوامل حساسیت زا، دچار علائمی همچون عطسه و تنگی نفس می گردند و هر کاری که می توانند، برای جلوگیری از بروز این مشکلات انجام می دهند.

بالش های مموری فوم، از مواد مصنوعی ضد حساسیت تولید شده و انتخابی امن‌ و بهداشتی برای رفاه حال شما و خانواده تان هستند. آن ها از رشد باکتری ها، کپک ها و قارچ ها جلوگیری می کنند. اگر مبتلا به آسم یا آلرژی هستید، این نوع بالش برای شما مناسب است؛ البته تا زمانی که رویه بالش خود را تمیز نگه دارید.

بالش مموری فوم و تاثیر آن در خواب خوب

کاهش خروپف

آیا همسرتان از اینکه شما خروپف می کنید، شکایت دارد؟ خروپف، توسط عوامل مختلفی از جمله آپنه خواب و موارد دیگر ایجاد می شود؛ اما یک علت اغلب ناشناخته اش، می تواند وضعیت خوابیدن فرد باشد. وضعیت صحیح خواب، راه های تنفس شما را باز نگه می دارد؛ در حالی که وضعیت خواب نادرست، برعکس عمل می کند. بالش دارای مموری فوم، به شما کمک می کند تا سر و گردن را در راستای ستون فقرات نگه دارید و به مجاری تنفسی اجازه دهید باز بمانند. در نتیجه، خروپف را کاهش می دهید.

ماندگاری طولانی

بالش های فوم حافظه دار، معمولاً گران تر از بالش هایی هستند که می توانید در برخی از فروشگاه های بزرگ ببینید و جدا از راحتی و پشتیبانی زیاد، دوام بیشتری دارد. بالش ‌های معمولی و ارزان، تراکم کمتری دارند و معمولاً فقط حدود شش ماه بدون شل و ول شدن تاب می آورند. اما بالش دارای مموری فوم بر خلاف بالش سنتی به دلیل ماهیت مصنوعی اش، بسیار کمتر در معرض تغییر شکل و توده شدن است. پس از خرید بالش مموری فوم اگر از آن درست مراقبت نمایید، تا سال ها دوام می آورد؛ پس مقرون به صرفه است.

شکل های متنوع

بالش های مموری فوم که اغلب خاصیت طبی دارند، در شکل های گوناگون تولید می شوند و تنها به منظور زیر سر گذاشتن استفاده نمی گردند. شکل های مختلف بالش های دارای فوم حافظه دار، عبارتند از:

  • کلاسیک: مانند بالش های سنتی، به شکل مستطیلی و ساده تولید می شود و زیر سر قرار می گیرد.
  • موجدار: مخصوص قرار دادن زیر سر است و شکل موج دریا را تداعی می کند. با استفاده از آن، سر در گودی قرار گرفته و گردن روی سطح برآمده می ماند. معمولاً یک سمت بالش، کمی از سمت دیگر بلندتر است تا شما بتوانید بر اساس نیاز خود از سمت دلخواه استفاده نمایید.
  • زیر نشیمنی: در مدل های مستطیلی یا گِرد در بازار موجود است. این مدل بالش، به درد افرادی می خورد که در بخش لگن خود مشکل دارند و در حین نشستن، اذیت می شوند.
  • نیم استوانه: حالتی برجسته دارد و برای گذاشتن زیر پا در حین نشستن یا قرار دادن بین زانوها در حین خوابیدن، استفاده می شود.
  • پروانه ای: مناسب گذاشتن زیر سر است و به دلیل گودی ایجاد شده در وسط آن، سر و گردن را تراز و در حالت استاندارد قرار می دهد.
  • پشت کمری: این مدل از بالش، برجستگی دارد تا بتواند گودی کمر افراد را پُر کند و از اذیت شدنشان در حین نشستن، جلوگیری نماید.
بالش مموری فوم و تاثیر آن در خواب خوب
  • دور گردنی: به شکل حرف U یا نعل اسب و مناسب برای افرادی است که اغلب شبانه به سفر می روند و در زمان حضور در هواپیما یا اتوبوس، باید سر و گردنشان در وضعیت خوبی باشد.

چگونه بالش مموری فوم مناسب بخریم؟

هنگام انتخاب و خرید بالش طبی دارای فوم حافظه دار، باید به برخی از عناصر توجه کرد که عبارتند از:

  1. توجه به چگالی فوم: چگالی فوم، به میزان وزنی اشاره دارد که فوم می تواند تحمل کند. همانطور که گفتیم، تحمل وزن فوم حافظه دار بالاست.
  2. درجه سفتی مناسب: برخی افراد، بالش نرم دوست دارند؛ در حالی که برخی دیگر، بالش سفت را ترجیح می دهند.
  3. توجه به نوع خوابیدن: برخی از بالش های دارای فوم حافظه دار، برای افرادی طراحی شده اند که به پهلو می خوابند و برخی دیگر، برای افرادی که به پشت می خوابند. با در نظر گرفتن شیوه خوابیدن خود، بهترین مدل از بالش های مموری فوم را انتخاب کنید.
  4. در نظر گرفتن اندازه بالش: عمدتا بالش ها دارای سایز 70*50 سانتی متر هستند. اما شما با توجه به شکل و کارکرد انواع آن ها، امکان خرید محصولاتی با ابعاد گوناگون را دارید.

توجه داشته باشید که به طور کلی بالش های دارای فوم حافظه دار، گرمی زیادی آزاد می کنند و مناسب افراد گرمایی نیستند. اما اگر مجبور به استفاده از آن ها شدید، می توانید مدل هایی با پارچه قابل تنفس را بخرید.

همچنین باید بدانید که این نوع بالش ها در ابتدا، کمی بو از خود ساطع می کنند. این بو که اندکی ناخوشایند است، معمولا پس از هوا خوردن به محصول و در عرض حداکثر یک هفته کاملاً از بین می رود.

استفاده از تشک مناسب و بالش مموری فوم

افراد دارای مشکلات حاد ستون فقرات، برای اثربخشی بهتر می توانند خرید تشک طبی دارای مموری فوم را هم در دستور کار خود قرار دهند. همزمانی استفاده تشک و بالش دارای متریال مناسب، باعث می گردد شما بتوانید بهترین تجربه خوابیدن را داشته باشید و از تشدید مشکلات ستون فقرات و مهره های گردن خود جلوگیری کنید.

نتیجه

بالش های دارای مموری فوم، طیف وسیعی از مزایا را برای خریدارانشان به ارمغان می آورند؛ از تسکین درد گرفته تا تراز بهتر گردن و ستون فقرات. با کسب اطلاعات صحیح، می توانید بهترین مدل این محصول را با در نظر گرفتن نیازهای فردی خود بیابید. چه یک محصول به سبک سنتی انتخاب کنید و چه یک بالش مدرن به شکل موجدار، مطمئناً خریدنش ارزش زیادی را خواهد داشت. قبل از تصمیم گیری نهایی، حتما کامل درباره بالش مموری فوم و تاثیر آن در خواب خوب تحقیق کنید و محصولی متناسب با نیازهای خود پیدا کنید. با استفاده از بالش مناسب، می توانید از راحتی و پشتیبانی بهتر از ستون فقرات بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *