مقالات سه گامه

طراحی اتاق گیمینگ حرفه ای

وسایل اتاق گیمینگ

زمانی که نسل جدید کنسول های بازی عرضه شدند و ما را از دنیای دو بعدی سگا و نینتندو به فضای سه بعدی و هیجان انگیز بردند، دنیای بازی وارد فصل جدیدش شد. کلوب های بازی شکل گرفتند و اهالی دنیای بازی یا همان Game ساعت هایی را در آن فضای جذاب و شلوغ و پر سروصدای می گذراندند. حالا سال ها از آن روزها گذشته و وضعیت بازی کننده ها یا گیمرها به شدت تغییر کرده است. بازی دیگر فقط «بازی» نیست و برای افراد زیادی تبدیل به شغل و منبع درآمد شده و برای خیلی ها زندگی کردن یعنی بازی کردن. پس تمام این افراد به اضافه آنهایی که می خواهند وقت استراحتشان را به بازی کردن اختصاص بدهند نیاز به یک فضای مخصوص برای این کار دارند. اینجا می خواهیم برایتان بگوییم که چطور می توانید یک اتاق بازی یا همان اتاق گیمینگ حرفه ای طراحی کنید.

وسایل مورد نیاز برای طراحی اتاق گیمینگ

وقتی صحبت از طراحی اتاق است، یعنی این پیش فرض ذهنی را داریم که شما تجهیزات اصلی را از قبل تهیه کرده اید و قرار نیست درباره کیبورد و ماوس و بلندگو و صفحه نمایش و کنسول بازی حرف بزنیم؛ دقیقا می خواهیم بگوییم چطور یک اتاق برای بازی کردن تدارک ببینید. اینکه چه نوع میزی برای بازی کردن مناسب تر است یا با چه چیزهایی می توانید فضایی مثل آنچه در عکس های اتاق گیمینگ می بینید درست کنید. اگر بابت هزینه کردن نگرانی ندارید که یک ضرب بروید سراغ طراحی اتاق، اما اگر بودجه تان محدود است می توانید نگاهی به این فهرست بیندازید و بعد انتخاب کنید که کدام مورد در اولویتتان قرار دارد.

 

صندلی گیمینگ

قرار است چند ساعتی پای بازی باشیم و احتمالا وسط کار هم از جایمان تکان نمی خوریم. پس باید صندلی مناسبی داشته باشیم که حین بازی احساس ناراحتی نکنیم و بعد از تمام شدن کارمان هم کمردرد و گردن درد سراغمان نیاید. صندلی های بازی انواع مختلفی دارد که شما بنا به نیاز و بودجه تان انتخابشان می کنید. به جای اینکه مدل خاصی را به شما پیشنهاد بدهیم، مشخصاتی را که یک صندلی گیمینگ حرفه ای باید داشته باشد برای شما می گوییم.

ارگونومیک بودن: احتمالا تمامی صندلی های بازی این ویژگی را دارند. در واقع این مورد اصلی ترین ویژگی ای است که یک صندلی گیمینگ باید داشته باشد تا به خوبی از کمر و گردن شما پشتیبانی کند.

قابلیت تنظیم: باید بتوانید متناسب با قد و موقعیت نمایشگر ارتفاع و زاویه صندلی را تنظیم کنید. نحوه و میزان تنظیم در مدل های مختلف با هم تفاوت دارند و اینکه کدامیکی مناسبتر است بستگی به سلیقه و احتمالا بودجه شما دارد. پس حواستان به حداقل و حداکثر ارتفاع صندلی باشد. ضمن اینکه در برخی مدل ها دسته ها هم می توانند تنظیم شوند.

میزان تحمل وزن: هر کدام از صندلی های گیمینگ میزان وزن مشخصی را می توانند تحمل کنند؛ معمولا این عدد بین 100 تا 150 کیلوگرم متغیر است. اگر وزن بالایی دارید حتما به این موضوع توجه کنید.

بالش طبی: بعضی از صندلی های حرفه ای دو بالشتک در ناحیه گردن و کمر دارند که به قرارگیری بهتر بدن و مراقبت از این ناحیه ها کمک می کنند. این بالشتک ها ممکن است از صندلی جدا شوند یا اینکه روی خود صندلی سوار شده باشند.

طراحی اتاق گیمینگ

میز گیمینگ

بعد از صندلی، مهمترین وسیله ای که باید تهیه کنید میز بازی است. برای اینکه میز گیمینگ مناسبی داشته باشید باید به چند عامل مهم توجه کنید تا آن چیزی که دقیقا مطابق نیاز خودتان است بخرید.

 

اندازه میز گیمینگ: درست است که داریم درباره یک میز حرفه ای صحبت می کنیم و شاید به نظر برسد باید حتما میز بزرگی داشته باشید، اما اینطور نیست. بزرگی میز باید متناسب با اندازه اتاق و همچنین تجهیزات شما باشد. طبیعتا برای اتاقی کوچک باید سراغ میزی مینیمال بروید که فضای کمتری را اشغال می کند. برای مثال اگر بیشتر از یک نمایشگر دارید، باید سراغ مدل هایی بروید که سطح بزرگی برای قرار دادن مانیتور در نظر گرفته اند. یا اگر اقلام جانبی زیادی دارید به محفظه های میز توجه کنید؛ چون تمامی میزها به یک اندازه محفظه و کشو ندارند.

جنس میز: در اغلب میزهای مخصوص بازی از MDF استفاده می شود که هم ظاهر جذابی به میز می دهد و هم دست شما را در انتخاب طرح و رنگ بازی می گذارد. چون شما می توانید حین سفارش محصول انتخاب کنید که طرح به چه شکل باشد. در کنار نگاه به بدنه اصلی، به ریل کشو و لولاها هم دقت کنید.

شکل طراحی: امروزه میزهای گیمینگ تنوع بسیار بالایی دارند و طراحی شان به گونه ای است که بتوان آنها را در هر اتاقی به هر شکلی قرار داد. برای نمونه میزهای ال شکل را داریم و میزهایی که به دیوار تکیه داده می شوند. اگر فضای اتاقتان چندان بزرگ نیست می توانید سراغ میزهای چند کاره بروید؛ برای مثال، تخت خواب دو طبقه ای داریم که در قسمت بالایی اش یک تختخواب و در بخش پایینی یک میز گیمینگ خوب طراحی شده. این میز برای اتاق های کوچک انتخاب منطقی و درستی است.

امکانات ویژه: بعضی از میزها جایی مخصوص لیوان یا ماگ و جایی برای نگهداری هدست دارند. همچنین ممکن است در مدل های دیگر از اقلام تزئینی استفاده شده باشد.

میز گیمینگ

نورپردازی اتاق گیمینگ

وقتی عنوان اتاق گیمینگ را در گوگل جستجو کنید و نگاهی به عکس ها بیندازید، احتمالا اولین چیزی که توجهتان را جلب می کند نورپردازی اتاق است. بیشتر این اتاق ها هم از طیف رنگ آبی با رده ها و لایه هایی از رنگ قرمز یا بنفش و صورتی استفاده می کنند. اما چیزی که می خواهیم بگوییم این است که ذهنتان را درگیر این تصویر کلیشه ای نکنید؛ البته که باید به ویژگی های هر رنگی توجه کنید و کمی هم با روانشناسی رنگ ها آشنا باشید اما این سلیقه شماست که تعیین می کند فضای اتاق چه رنگی بگیرد. ممکن است شما فضای روشن را ترجیح بدهید و حتی برای خرید تجهیزات هم سراغ کیبورد و ماوس یا کنسول سفید رنگ باشید. در هر صورت برای نورپردازی می توانید سراغ نوارهای RGB و چراغ های LED بروید. بسیاری از کاربران ترجیح می دهند این چراغ ها را پشت میز یا جایی دیگر پنهان کنند تا فضاسازی جذابتری داشته باشند. نحوه قرار دادن و تعداد این چراغ ها بستگی به سلیقه شخصی شما دارد، اما بهتر است اتاق را زیاد روشن نکنید.

 

پوستر و تابلو

تقریبا در هر اتاق بازی یکی از این دو مورد را می بینید. این تابلوها شما را کاملا در فضای بازی می برند و حس و حالی تازه به شما می دهند. هرچند شکل این قاب ها بنا به نظر خودتان است اما ترجیحا سعی کنید در اندازه نسبتا بزرگی باشند تا به خوبی به چشم بیایند. خوبی پوسترها این است که در موقعیت های مختلف می توانند قرار بگیرند، از دیوارهای روبرویی تا روی در ورودی یا حتی روی کمد. برای اینکه اتاق را حسابی به فضای بازی نزدیک کنید می توانید از اکشن فیگورها که این روزها حسابی محبوب هستند استفاده کنید.

 

جمع بندی

بازی های کامپیوتری به شدت پیشرفت کرده اند و حالا دیگر بازی کردن نه تنها بخشی از برنامه روزانه، که برای بعضی ها همه چیز است. ضمن اینکه امروزه می توان از طریق بازی و استریم کردن به درآمد بسیار خوبی رسید. احتمالا برای چنین افرادی یک اتاق مخصوص بازی داشتن از نان شب هم واجب تر است! در این مطلب نه از تجهیزات بازی، که درباره وسایل لوازم یک اتاق گیمینگ حرفه ای صحبت کردیم. اتاقی حرفه ای که می تواند شما را به دل بازی ببرد و در کنارش نمای خوبی برای استریم کردن به شما بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *