مقالات سه گامه

سال نو و دکور جدید در محل کار

سال نو و دکور جدید در محل کار

محل کار شما، چیزی بیشتر از یک مکان با چند وسیله اداری است. همکاری، برقراری ارتباط، اختراع و غیره، همه و همه در این محیط اتفاق می افتند. در سال جدید، بهتر است طراحی این مکان با اهمیت را با چند ایده جذاب عجین کنید که پس از همه گیری ویروس کرونا و در راستای اهداف سازمانی، تاثیر بر ارباب رجوع، استخدام و حفظ کارکنان، مورد استفاده قرار می گیرند. در شرکت‌ ها، باید طراحی‌ های مدرن و فناوری‌ ها و امکانات جدیدی وجود داشته باشد که در سال‌ های آینده بر فضاهای اداری تأثیر می‌ گذارند. شما به عنوان مدیر یک مجموعه موفق، باید همگام با این پیشرفت‌ ها در حوزه طراحی داخلی محل کار خود حرکت کنید.

نکات مهم برای طراحی کاربردی و چشم نواز محیط کار

دکوراسیون عالی، این قدرت را دارد که میزان بهره وری پرسنل شرکت شما را بیشتر کند، فرهنگ را شکل دهد، رفاه را بهبود بخشد و به حفظ کارکنان کمک کند؛ به طور کلی، همه این ها به اضافه قدرت مدیریت شما بر موفقیت مجموعه کاری‌ تان موثر است. برای کمک به شما در ایجاد دکوراسیونی در شان کسب و کار خود، ما 10 نکته برتر طراحی داخلی محیط اداری برای سال جدید را در اینجا به اشتراک می گذاریم.

حس مهمان نوازی را در محیط جاری کنید

دو سوم از رهبران کسب و کار جهان، معتقدند که تا سال 2026 شاهد بازگشت همه کارکنان به محل کارشان و فعالیت تمام وقت آن ها خواهیم بود. شما به عنوان مدیر باید اطمینان حاصل کنید که کارکنانتان بعد از بازگشت، احساس خوشایندی داشته باشند. ورودی دفتر کار را شبیه به کافی شاپ ها با نور گرم، مبل و صندلی راحت، گل و گیاهان و میزی برای گذاشتن تنقلات و نوشیدنی تزئین کنید. ارائه انواع نوشیدنی‌ های گرم و سرد و میوه‌ های تازه، شیرینی‌ ها و ساندویچ‌ های کوچک، می تواند سبب شود کارمندان شرکت احساس ارزشمند بودن داشته باشند. این مسائل، بر ایجاد حس خوب در ارباب رجوع هم موثر است.

میز و صندلی به تعداد کافی در محیط داشته باشید

بسیاری از مدیر عامل ها مشتاق هستند که تمام اعضای تیم خود را به صورت تمام وقت در اختیار داشته باشند. پس باید توجه داشته باشند که به تعداد کافی میز و صندلی اداری دارند. در انتخاب نوع این وسایل دقت کنید تا متناسب با سَبک کار پرسنل شما باشند. با توجه به اینکه احتمالا کارمندان زیادی خواهید داشت، ممکن است لازم باشد خلاقانه درباره جایی که همه بنشینند فکر کنید. میزهای گروهی و کنفرانس، برای پروژه های مشترک عالی هستند. در کنار آن ها، فضای کاری شخصی هم برای پرسنل آماده نمایید.

سال نو و دکور جدید در محل کار

در مورد نورپردازی با دقت فکر کنید

نورپردازی، نقش اساسی در طراحی داخلی محیط کار شما دارد و به ویژه برای سلامتی بسیار مهم است؛ زیرا نور کم یا زیاد می تواند باعث میگرن و فشار به چشم شود. هنگامی که قصد تعبیه نورها را در این محیط دارید، باید بدانید که مناطق مختلف به سَبک های متفاوتی از نور نیاز دارند و شما باید سعی کنید با نورپرداری اصولی، تعادل مناسبی از عملکرد و زیبایی را ایجاد کنید.

به طور کلی در سال نو برای ایجاد دکور جدید در محل کار، اولویت را بر جاری ساختن نور طبیعی در محیط بگذارید. فراموش نکنید که هر چه طراحی نورپردازی شما پایدارتر و سازگارتر با محیط زیست باشد، برای کاهش هزینه های شرکت شما بهتر خواهد بود.

رنگ های مناسب به کار ببرید

نحوه استفاده شما از رنگ در محیط اداری، می تواند ارباب رجوع و کارمندان را در هنگام حضور در محیط تحت تاثیر قرار دهد. تحقیقات فراوانی، به روانشناسی رنگ اختصاص داده شده است. رنگ ها می توانند بر طرز فکر، خلق و خو و حتی سطح بهره وری پرسنل موثر باشند. پالت رنگی استفاده شده در شرکت شما، تا حدی می تواند متاثر از رنگ های استفاده شده در لوگو برند شما باشد. طیف های مختلفی از رنگ های مورد نظرتان را در بخش های مختلف و روی دیوارها، درب ها، ست مبلمان اداری و غیره به کار بگیرید.

ایجاد تهویه مناسب را در اولویت بگذارید

دانشمندان هشدار داده‌ اند که در سال 2024 مانند سال قبل، با گرمای زیاد مواجه خواهیم بود و این سال به احتمال خیلی زیاد، یکی از 5 سال گرمی است که تاکنون روی زمین تجربه شده است. با توجه به این مسائل، برنامه‌ ریزی هوشمند برای تعدیل دمای محیط اداری کمک زیادی به شما خواهد کرد. اولویت دادن به تهویه طبیعی در طول فرآیند طراحی محیط کاری، یک معامله دو سر سود است؛ چون نه تنها به خنک کردن فضا کمک کرده و محیطی سالم تر و پربارتر برای کسب و کار ایجاد می کند، بلکه نیاز به تعبیه خنک کننده پرهزینه را نیز کاهش می دهد.

از فناوری های هوشمند استفاده کنید

فناوری‌ های هوشمند، می‌ توانند محل کار شما را کارآمدتر و سازنده‌ تر کرده و به حفظ محیط زیست کمک کنند. مثلا تعبیه سیستم روشنایی هوشمند، باعث می شود نور در زمان مناسب و با میزان مناسب در محیط جاری شود تا اتلاف انرژی به حداقل برسد. همچنین استفاده از سیستم‌ های تهویه خودکار، به شما این امکان را می‌ دهند تا در مصرف انرژی و هزینه های خود صرفه‌ جویی نمایید و فرهنگ محیط کار مثبت را جا بیندازید.

اهمیت طراحی بیوفیلیک را دست کم نگیرید

طراحی بیوفیلیک، اشاره به آوردن عناصر طبیعی به محیط کار دارد و یکی از پرطرفدارترین گرایش هایی است که امروزه در طراحی این محیط ها استفاده می شود. گنجاندن گیاهان در محیط اداری، کیفیت هوا را بهتر می کنند. این عناصر، سلامت جسمی و روانی را تقویت کرده و به ایجاد فضای سالم‌ برای همگان منجر می شوند.

سال نو و دکور جدید در محل کار

از مواد بازیافتی و سازگار با محیط زیست استفاده کنید

ترکیب مواد پایدار در طراحی داخلی محیط کاری شما، فقط یک اقدام زیست محیطی مثبت و هوشمندانه نیست. تحقیقات انجام شده نشان می‌ دهند که حدود ۷۰ درصد از کارمندان و ارباب رجوع، کسب‌ و کارهای استفاده کننده از این عناصر را قابل احترام تر از بقیه می دانند.

استفاده از عناصر دوستدار محیط زیست در طراحی دفتر کارتان، ساده تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. به عنوان مثال از بامبو می توان برای ایجاد دیوارهای داخلی استفاده کرد یا به راحتی آن ها را در طراحی مبلمان گنجاند.

تعداد زیادی از سازندگان وسایل و لوازم اداری هستند که با جان بخشیدن به وسایل قابل بازیافت، اثری هنری و زیبا خلق می کنند.

از فضاهای بلااستفاده، نهایت استفاده را ببرید

یافتن فضاهایی که استفاده ای ندارند، بهترین کار برای ایجاد دکور جدید در محل کار در سال نو است. به عنوان مثال، راهروهای عریض‌ تر را می‌ توان با افزودن صندلی‌ ها یا مبل های راحت و گلدان های دارای گیاه ها و گل های متنوع، به فضاهای آرامش‌ بخش تبدیل کرد. یک جای خالی و پِرت در گوشه ای بین دو دیوار یا دو ستون قرار دارد را با در نظر گرفتن موقعیت مکانی اش، می توان برای هدف های مختلفی به کار بُرد. مثلا اگر این بخش نزدیک آشپزخانه است، در آن می توانید یک میز غذاخوری بگذارید و اگر به اتاق مدیریت نزدیک است، بهتر است در آن میز کنفرانس برای جلسات گروهی بگذارید.

آثار هنری اضافه کنید

آثار هنری در دفتر کار، به منظور بهبود جذابیت بصری فضا مورد استفاده قرار می گیرند و در ایجاد یک محیط با حس و حال مثبت نیز تاثیر دارند. صاحبان کسب و کارها ممکن است با آویزان کردن آثار هنری چشم نواز در شرکتشان، انرژی و خلاقیت و انگیزه را به کارمندان خود هدیه دهند.

نتیجه گیری

سال جدید، فرصتی عالی برای احیای طراحی داخلی محل کار و ایجاد فضای کاری الهام بخش و انگیزه بخش است. با استفاده از فناوری های نوین، ترکیب عناصر طبیعی و هوشمند، به کار بردن میز و صندلی های شیک و راحت و اولویت دادن به رفاه کارمندان، می توانید یک محیط اداری مولد و از نظر بصری جذاب ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که رنگ های زنده را به میزان لازم به کار ببرید، نور طبیعی را به حداکثر برسانید و در نهایت، پیشرفت کاری را در سال نو همزمان با لذت بردن از دکور جدید در محل کار داشته باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *