مقالات سه گامه

طراحی اتاق برای جشن هالووین

دکور هالووینی اتاق

اسم جشن هالووین که به گوشتان می خورد یاد چه چیزی می افتید؟ احتمالا لباس های غیرمعمول، ترس و هیجان یا شاید هم شکلات و خوراکی گرفتن بچه ها از دست همسایه ها. بله، همه اینها بخشی از مراسم هالووین هستند اما هیچکدامشان ارتباط مستقیمی با هدف این مراسم ندارد. این جشن در واقع برای یادبود و بزرگداشت مومنان مسیحی که از دنیا رفته اند برگزار می شود و ریشه ای 2000 ساله دارد. درباره اینکه مراسم از کجا گرفته شده کمی اختلاف نظر هست، اما بسیاری آن را به قوم سلت یا کلت، از قوم های هند و اروپایی و مراسم خاصشان در موسم برداشت محصول نسبت می دهند. این مقدمه کوتاه را گفتیم که برایتان تعریف کنیم چطور می توانید اتاقتان را برای جشن هالووین در 9 آبان یا همان 31 اکتبر آمده کنید.

نمادی برای هالووین

اگر بخواهیم نمادی برای این جشن در نظر بگیریم ، به احتمال زیاد همان تصویر کدو تنبلی خواهد بود که در این مراسم تزئین می شود. کاری نداریم به اینکه کدو تنبل از کجا پایش به این مراسم باز شد، اما بدون شک پای ثابت جشن هالووین است. پس اگه دنبال اضافه کردن چیزی به اتاق و خانه هستید، کدو تنبل تزئین شده با یک دهان خندان اما ترسناک اولین گزینه پیشنهادی ماست. البته این را هم باید بگوییم که لزوما قرار نیست همه کدوها با همان لبخند روی چهره تزئین شوند، شما بنا به سلیقه و هنرتان می توانید کدو را به شکل های مختلفی دربیاورید. اگر هم کدو تنبل در دست و بالتان نیست می توانید سراغ شلغم یا چغندر بروید؛ بعضی از کشورها هم همین کار را می کنند.

کاسه های ترسناک

در این مراسم همه چیز می تواند رنگ و بوی هالووینی داشته باشد، حتی یک کاسه ساده. اگر دنبال یک راه ساده و بسیار ارزان برای تزئین اتاق در جشن هالووین هستید، پیشنهاد می کنیم این یکی را حتما اجرا کنید. برای این کار کافی است چند کاسه یک بار مصرف سفید بخرید، برعکس روی میز بگذارید و روی آنها با ماژیک یک طرح بامزه و کمی ترسناک بکشید. به همین سادگی چند روح کوچولو ساختید! این کاسه ها را می توانید روی میز آرایش ، بالای کمد، اپن آشپزخانه و لب پنجره بگذارید. شما می توانید به جای کاسه از وسیله های مشابه دیگری مثل لیوان هم استفاده کنید. در تزئین اتاق، به ذهنتان اجازه دهید هرچقدر می خواهد خیالپردازی کند.

طراحی هالووینی

درست کردن روح!

این یکی را که در روزهای معمولی هم امتحانش کرده ایم. همه ما دست یک بار در دوران کودکی و نوجوانی پارچه و ملحفه ای روی سرمان انداخته ایم تا تبدیل به روح شویم یا کسی را بترسانیم. آنهایی که کودک درونشان حسابی فعال است هنوز هم این کار را انجام می دهند. این یکی از کلیشه ای ترین شکل هایی است که روح در ذهنمان داریم. تصویری که در بسیاری از فیلم ها و سریال ها دیده اید؛ نمونه تازه اش هم عروسک روح در مجموعه «مهمونی» است که شکل ساده ای هم دارد. شما هم می توانید با خرید ملحفه ساده و سفید ، یک روح را برای روز هالووین استخدام کنید! ملحفه و به طور کلی پارچه های سفید از اقلام پرکابرد این روز هستند و در جاهای مختلفی می توانید ازشان استفاده کنید؛ برای مثال با دکمه یا چیزی دیگر برایش دو چشم درست کنید و آن را روی جالباسی بیندازید.

اسکلت ها وارد می شوند

می خواهید فضای ترسناک درست کنید؟ چند تا اسکلت پلاستیکی اینجا و آنجای خانه بگذارید و با پارچه یا وسیله ای دیگر سر و شکل جالبی بهشان بدهید. در کنار کدو تنبل، اسکلت سر یکی از آن چیزهایی است که زیاد استفاده می شود. اسکلت ها می توانند در اندازه ها و شکل های متفاوتی به نمایش گذاشته شوند؛ ممکن است در قالب ماسک روی صورتتان بیاید یا اینکه خود اسکلت را در گوشه اتاق و روی تخت خواب قرار دهید. ایده های مختلفی را امتحان کنید؛ برای مثال بخشی از اسکلت دست را از بالای کمد یا از بالای پنجره آویزان کنید.

بادکنک از نوع ترسناک

درست است که داریم درباره یک مراسم با مایه های هیجان و ترس حرف می زنیم، ولی به هر حال یک جشن است و چه جشنی را دیده اید که بادکنک نداشته باشد. فرقش این است که بادکنک های که انتخاب می کنید باید در رنگ های مشکی و نارنجی باشد. برای اینکه حال و هوای هالووینی بهشان بدهید بد نیست رویشان با ماژیک طرح چهره ترسناک بکشید یا همان حالت چشم و دهان کدو تنبل را نقاشی کنید. اگر می خواهید روح های بیشتری در این طراحی داشته باشید، بادکنک های سفید کمکتان می کنند!

تم هالووینی

تزئیین اتاق فقط محدود به چند قلم کالا و وسیله آن هم برای یک روز نیست؛ اگر به فضای ترسناک و دلهره آور علاقه دارید، می توانید وسایل اتاقتان را هم طبق همین سلیقه تهیه کنید. برای مثال سراغ روتختی با طرح های فانتزی بروید. روتختی های سه بعدی طرح های متنوعی دارند و قطعا بینشان چند تایی طرح مناسب با فضای هالووین پیدا می کنید. چراغ یا لوستر اتاق هم می توانید طرحی هماهنگ با این فضا داشته باشد.

اتاق خواب هالووینی

بازی با سایه ها

این یکی هم از پیشنهادهای کم هزینه و ساده ای است که در هر خانه ای قابل اجراست. سایه ها همیشه حال و هوایی هیجان انگیز و رازآلود و البته ترسناک با خودشان می آورند. از آنجایی که این جشن در شب برگزار می شود، دست شما برای بازی با نور و سایه باز است. بگذارید یکی دو ایده بهتان بدهم که بهتر متوجه شوید. روی یک تیکه کاغذ طرحی متناسب با همین فضای ترسناک بکشید و آن را دور پشت پرده اتاق یا دور چراغ آباژور بگذارید. جالب بود، نه؟! می توانید آن نقاشی را از روی کاغذ برش دهید تا نور فقط از قسمت طرح ها بتابد. یا اینکه عروسک و وسیله ای مثل اسکلت یا چیزی شبیه به آن را جلوی منبع نور بگذارید تا سایه اش روی دیوار بیفتد.

سیب خوری

حالا که اینهمه از چیزهای ترسناک و هیجان انگیز گفتیم بد نیست یک ذره هم سراغ بازی و تفریح برویم. یکی دیگر از سنت های جشن هالووین، خوردن سیب از سطل آب است. برای این کار باید در کاسه بزرگی آب بریزید و چند سیب داخلش بگذارید؛ بچه ها باید بدون اینکه از دستشان استفاده کنند با خم کردن سر سیب را از روی آب بردارند یا گاز بزنند. البته شکل دیگری هم از این بازی وجود دارد به این ترتیب که به جای انداختن سیب در ظرف، آن را با یک نخ از سقف یا وسیله ای دیگر آویزان می کنند. این بازی را معمولا بچه ها یا مجردها انجام می دهند. مجردها روی سیب ها اسم محبوبشان را می گذارند و سعی می کنند همان را به دست بیاورند!

جمع بندی

جشن هالووین بعد از جشن آخر سال یا همان کریسمس، درآمدزاترین جشن محسوب می شود. این هم به خاطر خرید لباس های خاص و خوراکی ها و اقلام ویژه این مراسم است. این جشن قدمتی طول و دراز دارد و از گذشته تا امروز برگزار شده و هر سال پررنگ تر از سال قبل در کشورهای زیادی جشن گرفته می شود. اینکه چطور اتاق را برای هالووین تزئین کنید و چقدر بابتش هزینه کنید به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد؛ می تواند ساده یا خیلی تجملاتی باشد. اما هر کسی با هر توانایی مالی می تواند خانه و اتاقش را برای این جشن آماده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *