مقالات سه گامه

بهترین و ساده ترین روش های پاک کردن لکه خون از تشک

پاک کردن لکه خون از تشک

باید زود به دادش برسید! دارم درباره پاک کردن لکه خون از تشک با شما حرف می زنم. هر چقدر دیرتر سراغش بروید کار خودتان را سختتر می کنید. اینکه تمیز کردن این آلودگی از روی تشک چرا به خواسته پرتکرار مردم تبدیل شده، سه دلیل مهم دارد؛ یک اینکه تشک مانند لباس و ملحفه و پتو نیست که بتوان به سادگی شست یا در ماشین لباسشویی انداخت و بعد روی بند پهن کرد. شستشو و تمیز کردن آن برای بسیاری، تبدیل به چالشی سخت می شود. دو اینکه این آلودگی مربوط به جای خواب ما است که نمی شود تمیزی اش را نادیده گرفت؛ مخصوصا وقتی عامل کثیفی، یک لکه خون باشد. سه اینکه ماندن رد خون، چیزی است که تقریبا برای همه ما ممکن است پیش آید. خون ممکن است از راه های مختلف، روی تشک لکه بیندازد؛ زخم دست و پای بچه ها، خراش افتادن بدن در اثر خاراندن پوست یا حتی عادت ماهانه خانم ها. در این مطلب، 6 مورد از بهترین و ساده ترین روش های پاک کردن لکه خون از تشک را به شما آموزش می دهیم. بیشتر این روش ها، با کمک گرفتن از دم دستی ترین خوراکی هایی است که در هر خانه ای پیدا می شود.

نکته مهم: برای پیشگیری از آلودگی شدید با لکه های مختلف، از یک محافظ روی تشک استفاده کنید؛ اغلب فروشگاه های مربوط به تشک و کالای خواب این پد محافظ (کاور) را دارند. در فروشگاه سه گامه هم اگر کلمه « پد محافظ تشک » را جستجو کنید، چندین نمونه از این محصول را می بینید.

انواع پاک کننده های خانگی لکه خون از تشک

مواد خوردنی و آشامیدنی زیادی در منزل شما هستند که به کمک آن ها می توانید بهترین و ساده ترین روش های پاک کردن لکه خون از تشک را شاهد باشید. از جمله آن ها، می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

شستشو با آب خنک

این روش، برای زمانی است که خیلی زود متوجه لکه خون شده اید و این لکه، فعلا خشک نشده و رنگش قرمز و شفاف است. کافی است یک تکه اسفنج آغشته به آب سرد را روی لکه بزنید تا خون را به خودش بکشد. هنگام انجام این کار، دقت کنید که با حرکت دستتان باعث پخش شدن لکه نشوید. اگر بعد از انجام این کار هنوز هم رنگی از لکه روی تشک بود، کمی الکل به دستمال بزنید و روی لکه بکشید.

پاک کردن تشک خونی

نمک

استفاده از نمک خالی برای پاک کردن لکه خون از تشک، فقط به درد زمانی می خورد که لکه تازه است. مقداری نمک روی لکه بپاشید تا خون را جذب کند. چند دقیقه منتظر بمانید و بعد با حوله یا دستمال نمدار، آن را تمیز کنید.

جوش نزنید، جوش شیرین بزنید!

چه لکه قدیمی باشد چه تازه، جوش شیرین به کارتان می آید. اگر لکه خون تازه است، مقداری از این ماده را روی لکه بریزید و اجازه دهید نیم ساعت روی آن باقی بماند. بعد از گذشت این زمان، با یک پارچه نمدار لکه را تمیز کنید. اگر مدتی از افتادن این لکه می گذرد و تقریبا خشک شده، باید یک خمیر بسیار ساده درست کنید؛ فقط کافی است چند چکه آب به جوش شیرین اضافه کنید و بعد مثل همان روش قبلی، برای پاک کردن لکه خون از تشک این خمیر را به مدت نیم ساعت روی لکه بگذارید. این خمیر، خون را به خودش جذب می کند. حالا باید خمیر را از روی تشک بردارید و با یک دستمال مرطوب، سطح تشک را پاک کنید.

لیمو و نمک

با دو عنصر خوراکی که در هر خانه ای پیدا می شود، قادر به پاک کردن کثیفی خواهید بود؛ آبلیمو و نمک. برای ترکیب این ماده ها، از نسبت دو به یک استفاده کنید؛ یعنی هر چقدر آب ریختید، دو برابرش آبلیمو اضافه کنید. البته خودتان می دانید که نیازی به مقدار زیادی از این ترکیب نیست. تکه ای پنبه بردارید، به این ترکیب آغشته کرده و روی لکه بگذارید. اجازه دهید 10 دقیقه همانطور باقی بماند. بعد از گذشت این زمان، برای خشک کردن تشک آن را جلوی نور خورشید بگذارید. توجه داشته باشید که در این مرحله، از هیچ وسیله و ابزار دیگری مثل سشوار استفاده نکنید. چنانچه لکه کمرنگ و کمتر شد اما به طور کامل از بین نرفت، این کار را باز هم انجام دهید.

محلول سرکه و جوش شیرین

پاک کردن لکه خون از تشک ، مثل بازی های کامپیوتری است که در هر مرحله غول قوی تری را باید از بین ببرید و ناچار می شوید انرژی بیشتری بگذارید. استفاده از محلول سرکه و جوش شیرین، برای وقتی است که راه های قبلی به کارتان نیامده اند. می دانید که سرکه خواص زیادی دارد و حتی گاهی برای تمیز کردن نقاطی روی سطوح هم به کار گرفته می شود. این مسئله، نشان از قدرت این مایع شگفت انگیز دارد. حالا اگر با جوش شیرین ترکیبش کنید، آماده پاک کردن لکه خون می شود؛ حتی اگر این لکه قدیمی و خشک شده باشد. مخلوط سرکه و جوش شیرین را به مدت نیم ساعت روی لکه بگذارید و سپس رویه تشک را با یک دستمال نمدار و مرطوب پاک کنید.

پاک کردن لکه خون از تشک با خمیر معجزه گر

ما تمیز کردن لکه خون را با آب سرد خالی شروع کردیم و حالا رسیدیم به یک ترکیب فوق العاده قوی. این بار به جای استفاده از مواد خوراکی، سراغ یک ماده شیمیایی می رویم. البته کمی نمک و نشاسته هم به آن اضافه می کنیم. اسم آب اکسیژنه را حتما شنیده اید. این ماده را از داروخانه ها می توانید تهیه کنید. طبیعتا استفاده از این روش برای زمانی است که لکه خشک و کهنه است. ماده هایی را که گفتیم با هم ترکیب کنید و حدود یک ساعت روی لکه بگذارید. حالا کافی است خمیر را از روی لکه بردارید و با دستمال نمدار آن را تمیز کنید. هنگام استفاده از این روش در نظر داشته باشید که آب اکسیژنه می تواند رنگ تشک را کم کند. پس بهتر است اول روش های دیگر را امتحان کنید و در صورت موثر نبودن آن ها، سراغ این یکی بیایید.

پاک کننده خون از تشک

نوشابه نخورید، نوشابه نزنید!

ما آنقدر به شما راه و روش می گوییم تا بالاخره موفق به از بین بردن آلودگی تشک خود شوید! ممکن است موقع جستجو برای یافتن اطلاعات درباره بهترین و ساده ترین روش های پاک کردن لکه خون از تشک ، به مقاله هایی برسید که پیشنهاد کرده اند با نوشابه این کار را انجام دهید یا شاید شنیده باشید که برای پاک کردن خون از روی آسفالت خیابان گاها از نوشابه استفاده می شود. موضوع این است که نوشابه به خاطر داشتن اسید فسفریک و اسید سیتریک، قدرت تمیزکنندگی بالایی دارد. البته دقت کنید که نوشابه می تواند رنگ پارچه تشک را از بین ببرد یا به بافت آن آسیب بزند. پس پیشنهاد می شود برای پاک کردن رد خون تشک، به همان راه هایی بسنده کنید که قبلا گفتیم. راستی نوشابه نوشیدنی سالمی هم نیست، در خوردن آن هم زیاده روی نکنید!

اگر از یکی یا چند تا از این روش ها استفاده کردید و موفق به پاک کردن کثیفی تشکتان شدید، تجربه تان را در نظرها بنویسید تا دیگران هم از تجربه شما بهره ببرند. کسی چه می داند؟! شاید شما حتی روش بهتری سراغ داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *