مقالات سه گامه

لاکچری ترین روتختی تازه عروس

قبول دارید وقتی مهم ترین روز زندگی تان را جشن می گیرید، باید همه چیز در حد عالی اش باشد؟ آن لحظه ای را تصور کنید که بعد از گفتن «بله» و خوردن کیک و چند ساعت پایکوبی در جشن عروسی، وارد خانه می شوید و می خواهید روی تخت خواب دراز بکشید؛ بخش پایانی روز عروسی. بهترین شام و بهترین گروه موسیقی و بهترین مراسم را هم که تدارک دیده باشید، یک روتختی می تواند ذوق شما را کم یا اینکه حس و حال خوبتان را تکمیل کند. طبیعتا روتختی تازه عروس باید از نوع دومش باشد؛ یک شب رویایی برای شما بسازد. ما اینجاییم که به شما بگوییم روتختی لاکچری چه ویژگی هایی دارد و کدام روتختی لاکچری حساب می شود.

کدام پارچه لاکچری تر است؟

شاید خیال کنید که لوکس ترین ملحفه یا روتختی، حتما بهترین نوعش هم حساب می شود. بگذارید با یک مثال ساده این موضوع را برایتان روشن کنم. یکی از لاکچری ترین روتختی ها، روتختی زربافت است که روی پارچه ای از جنس ابریشم، با نخ هایی از طلا یا نقره به شکل برجسته گلدوزی می کنند. این روتختی یا پارچه از روزگار قدیم در مکان های اشرافی استفاده می شده. هرچند امروزه کاربردی تزئینی پیدا کرده چرا که در مدت زمان کمی خراب می شوند. به همین خاطر است که هنگام انتخاب روتختی تازه عروس زیاد مورد توجه قرار می گیرد. در نتیجه اگر به دنبال پارچه ای هستید برای استفاده در چیدمان و دکوراسیون خانه، این روتختی گزینه مناسبی خواهد بود.

ابریشم

اگر می خواهید به طور روزانه (و نه برای تزئین) از روتختی استفاده کنید، پارچه ابریشمی را به شما پیشنهاد می کنیم. این پارچه به ویژه در فصل های بهار و تابستان که آب و هوای گرم و معتدلی دارند، انتخابی عالی است. لطافت و زیبایی را توامان دارد و ضمنا ضدحساسیت است. پارچه ابریشمی هزینه بالایی هم روی دست خریدار می گذارد. همه این ویژگی ها باعث شده تا پارچه ابریشمی یک روتختی لاکچری به حساب بیاید. اما حالا که این ویژگی ها را گفتیم بد نیست به دو ایراد این پارچه هم اشاره کنیم. به طور کلی این پارچه بسیار آسیب پذیر است و برای حفظ و نگهداری از آن باید دقت کرد؛ به طور مثال پارچه ابریشمی خیلی زود کثیف می شود یا در برابر حرارت اتو و نور خورشید مقاومت پایینی دارد. هرچند، همین ظریف بودنش باعث شده تا یک پارچه لاکچری محسوب شود. اینکه این پارچه چقدر برای روتختی تازه عروس مناسب است، به عهده شماست.

روتختی لاگچری ابریشمی

ساتن

به لحاظ زیبایی و لطافت در حد و اندازه پارچه ابریشمی است اما به طور معمول قیمت پایین تری دارد. تقریبا همان معایب ابریشمی هم شامل حال ساتن می شود؛ آسیب پذیر در برابر اجسام نوک تیز و احتمال نخ کش شدن. با این حال، ویژگی های دارد که باعث شده برای انتخاب روتختی تازه عروس گزینه ایده آل بسیاری باشد. از جمله این ویژگی ها باید به سر و شکل لاکچری و براق، قدرت جذب رطوبت و سطح صاف و نرمش اشاره کرد. ضمنا این روتختی در فصل های گرم حس خنکی و در فصل های سرد حس گرمی را به شما منتقل می کند.

مخمل

جذابیت و نرمی پارچه مخمل را نباید با کلمه ها بیان کرد، باید تصویرش را دید و از آن بهتر باید لمسش کرد. حس لطیفی که با دست کشیدن روی آن بافت زیبا تجربه می کنید در هیچ پارچه دیگری امکان تکرارش نیست. لغزش سطح نرم مخمل روی پوست تن مثل خوابیدن در حمام شیر، مثل در آغوش گرفتن یار آرامش بخش است. این میزان از گرمایی که از روتختی مخمل می گیرید برای فصل تابستان زیادی شما را داغ می کند و به همین خاطر است که معمول در فصل های سرد از این پارچه استفاده می شود. نظر شخصی من شاید چندان مهم نباشد اما باید بگویم که انتخاب من برای روتختی تازه عروس برای همیشه پارچه مخمل خواهد بود، تا ابد.

 

پنبه

روتختی از جنس پنبه نه آنقدر هزینه اش پایین است که تهیه کردنش برای همه آسان باشد و نه به لحاظ ظاهری آنقدر زرق و برقی است که یک پارچه لاکچری به حساب بیاید. اما ویژگی های عالی دیگری که در ادامه مطرح می کنیم، این نوع روتختی را به یک گزینه محبوب تبدیل کرده است. روتختی پنبه ای در عین اینکه بسیار نرم و جاذب رطوبت است در مقابل ساییدگی هم دوام خوبی دارد. از طرفی، شستشوی راحت و خاصیت ضدحساسیتی آن باعث شده تا افراد بیشتری به خریدش رغبت نشان دهند. با در نظر گرفتن تمام این ویژگی ها باید اعتراف کرد که پارچه پنبه ای گزینه ای عالی برای روتختی تازه عروس است. به ویژه اینکه مختص آب و هوای خاصی نیست و در هر فصلی می توان از آن استفاده کرد.

تنسیل و کتان

این دو پارچه را آخر از همه آوردیم چون احتمالا به اندازه ابریشم و مخمل و ساتن لاکچری به حساب نمی آید. در عوض، درصد بالایی از روتختی ها از جنس تنسیل و کتان هستند. چرا؟ پارچه کتان از جمله منسوجاتی است که از روزگار قدیم برای ما به یادگار مانده و قدمتی به طول تاریخ دارد. این هم نشینی کتان با ما انسان ها هنوز ادامه دارد چرا که بسیار مقاوم است و برای آب و هوای معتدل و گرم هم گزینه خوبی محسوب می شود. پارچه تنسیل که نامش یادگار برند معروف یک تولیدی پارچه است، لطافت و سبکی دلنشینی دارد. از طرفی پارچه تنسیل ضدحساسیت و ضدباکتری است. قیمت مناسب هر دوی این پارچه ها در کنار ویژگی هایی که گفتیم، باعث شده تا در میان مردم مقبولیت بالایی داشته باشند. لاکچری به حساب می آیند؟ جواب این سوال بستگی به مدل روتختی دارد هرچند به طور کلی روتختی لاکچری و اشرافی نیستند اما برای روتختی تازه عروس گزینه بسیار خوبی می توانند باشند.

انتخاب رنگ روتختی تازه عروس

اولویت در خرید روتختی، جنس و طرح است اما آن چیزی که زودتر از این دو به چشم می آید رنگ روتختی است. در اینجا به طور مختصر از چند رنگ محبوب و لاکچری می نویسیم و به لحاظ روانشناسی هم آنها را بررسی می کنیم.

لاکچری مثل بنفش

اگر دقت کرده باشید بسیاری از آژانس های هواپیمایی از رنگ بنفش در طراحی محیطشان استفاده می کنند. به طور کلی شرکت هایی که خدمات ویژه، گران قیمت و لاکچری برای مردم تدارک می بینند به رنگ بنفش اهمیت خاصی می دهند. به طور کلی رنگ بنفش رنگی لاکچری به شمار می رود چون تولیدش به شکل سنتی هزینه بالایی داشت و هر کسی از پس هزینه آن برنمی آمد. در نتیجه از روزگار قدیم این رنگ با اشراف و تجملگری همنشین بوده. اگر می خواهید رنگ روتختی تازه عروس لاکچری باشد، انتخاب اولتان بنفش باشد. رنگ سورمه ای هم به خاطر نزدیکی اش به بنفش می تواند رنگی تجملاتی حساب شود. سورمه ای حس اطمینان، اعتماد و اصیل بودن را منتقل می کند.

زرد طلایی

رنگ زرد به خاطر آنکه تداعی گر نور خورشید است و همچنین یادآور طلا، انتخاب بسیاری از عروس هاست. از طرف دیگر زرد، رنگی روشن و نزدیک به رنگ سفید است. از این رنگ حس گرما، روشنایی و پاکیزگی به شما منتقل می شود. اگر زرد به رنگ طلایی نزدیک شود، رنگی لاکچری به حساب می آید. کلا رنگ طلا و نقره که اشیاء قیمتی اند، رنگی اشرافی هستند.

آبی عشق

در روانشناسی رنگ آبی به معنای عشق است. به همین خاطر است که در شعرها و ترانه های عاشقانه نام این رنگ را زیاد می شنوید. هم به این دلیل و هم به خاطر حس آرامشی که رنگ آبی منتقل می کند به همراه جذابیت و سادگی اش، محبوب ترین رنگ روتختی تازه عروس هاست. آبی شاید لاکچری نباشد ولی همیشه رو مد است.

طرحدار یا ساده؟

از جنس و رنگ روتختی تازه عروس گفتیم اما به طرح روتختی اشاره ای نکردیم. وقتی صحبت از لاکچری بودن روتختی است، پرداختن به طرح و جواب به سوالی که مطرح کردیم دشوار می شود. احتمالا بهتر این است که بگوییم پاسخ دقیق و مشخصی نمی توان ارائه کرد. چرا که هر دو نوع می توانند لاکچری باشند و این کاملا بستگی به مدل روتختی و شرکت تولیدکننده آن دارد. با این حال اگر بنا باشد براساس لاکچری بودن، یکی از این دو را انتخاب کنیم، روی روتختی طرحدار دست می گذاریم. برای دلیل این انتخاب و اثبات درستی حرفمان شما را به تماشای اتاق کاخ های سلطنتی و خانه های اعیانی ارجاع می دهیم؛ چندان هم فرق نمی کند این خانه در کدام نقطه از کره زمین باشد. اما در اینجا باید نکته ای که ابتدای متن هم مطرح کردیم دوباره تکرار کنیم؛ قرار است این روتختی برای استفاده روزانه شما باشد یا اینکه وجه تزئینی و زیبایی اش برای شما اهمیت دارد.

روتختی لاکچری طرح دار

برای روتختی تازه عروس و تزئینش ایده های مختلفی می توان داشت. اینکه روتختی به چه شکلی باشد به سلیقه شما بستگی دارد. مثلا بعضی ها بعد از خرید روتختی سفارش می دهند که یک گوشه یا هر چهار گوشه آن را دانتل دوزی کنند. اگر سلیقه شما امروزی تر و مدرن است می توانید سراغ روتختی های سه بعدی بروید، یا اینکه اگر می خواهید انتخابی خاص و منحصربه فرد داشته باشید، روتختی دست دوز و سفارشی گزینه جالبی می تواند باشد. تعداد تکه های ست روتختی لاکچری هم 12 یا 13 تکه هستند که معمولا شامل یک روتختی، یک کاور لحاف، یک ملحفه، یک پتو، 2 رویه بالش ، 2 رویه بالش طرحدار، 2 رویه بالش ساده یک کوسن و یک رویه کوسن. این تکه ها هم ممکن است سفارشی سازی شوند. برای مثال بعضی ها رویه کوسن را جداگانه و به شکل سفارشی تهیه می کنند. اگر این ست برای عروس در نظر گرفته شده باشد، ممکن است کوسن ها به شکل قلب باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *