مقالات سه گامه, نقد و بررسی

بهترین بالش طبی برای دیسک گردن

بهترین بالش طبی برای دیسک گردن

گردن درد، یکی از مشکل های جسمی شایع این روزهاست که راه حل های زیادی برای رفع آن وجود دارد مانند: مصرف دارو و انجام حرکت های ورزشی. بیشتر وقت ها، دلیل این درد به طور دقیق مشخص نیست و امکان مداوای آن، با دو روش ذکر شده وجود ندارد. اگر شما هم بیشتر وقت ها صبح خود را با گردن درد شروع می کنید، ممکن است مشکل از جایگیری نادرست سر و گردن شما در زمان خواب باشد. شاید اصلا به همین دلیل است که دنبال بهترین بالش طبی برای دیسک گردن می گردید.

 

پیش از هر چیز باید بدانید مهم ترین کاری که بالش مناسب برای درمان انجام می دهد، این است که گردن و سر را در حالت مناسبی نگه می دارد تا به مهره های گردن فشاری وارد نشود. به همین خاطر است که پیشنهاد می شود از انواع طبی که آزمایش های مختلفی را پشت‌ سر گذاشته اند و توسط شرکت های مطرح تولید شده اند، استفاده کنید. این کالاهای خواب نه تنها به تسکین درد و پیشگیری از بروز دیسک گردن کمک می کنند، بلکه برای افراد بدون این مشکلات هم مناسب هستند؛ چرا که خوابی راحت و شیرین را به آن ها هدیه می دهند.

بهترین بالش طبی برای دیسک گردن ، چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در انتخاب بهترین بالش طبی برای دیسک گردن ، باید دو وجه شکل ظاهری و جنس متریال استفاده ‌شده در داخل و بیرون محصول را در نظر گرفت. محصول، باید دارای طراحی ارگونومیک باشد تا سر و گردن در موقعیتی صحیح قرار بگیرد و ماهیچه ‌ها و مهره ‌های گردن، فشار زیادی را تحمل نکنند. جنس الیاف داخل وسیله، هم کمک به کاهش این فشار می‌ کند و هم راحتی را برای ما به همراه دارد.

نکته دیگر، میزان سفتی و نرمی ای است که شما در حین خوابیدن از تشک و کالاهای خواب خود انتظار دارید. اگر به دنبال داشتن محصولی کاملا نرم هستید، بهتر است سراغ مدل های دارای الیاف طبیعی بروید و اگر سر گذاشتن روی سطوح نسبتا سفت را ترجیح می ‌دهید، باید انواع دارای الیاف پلی ‌استر را انتخاب کنید. نمی توان یکی از این دو را به عنوان بهترین متریال پُر کننده بهترین بالش طبی برای دیسک گردن در نظر گرفت و انتخاب بین سفتی و نرمی، بستگی به فُرم گردن و میزان آسیب وارد شده به آن دارد.

ویژگی دیگر بالش های طبی ، خاصیت جالب برگشت پذیری است؛ به این معنی که وقتی فشار ناشی از قرار گرفتن سر از روی آن برداشته می شود، سطح آن ناحیه دوباره بالا می آید و محصول، به حالت عادی خودش بر می ‌گردد.

ویژگی دیگر این کالاهای خواب که باید مورد توجه قرار بگیرد، مربوط به روکش است؛ بهتر است رویه ای را انتخاب کنید که ضد حساسیت و همچنین قابل شست ‌و شو باشد. بالش به خاطر تماس مرتب با سر و مو، به سادگی آلوده می شود و بهتر است هر دو هفته یک ‌بار (یا حتی زودتر) آن را بشویید. داشتن روبالشی ، شما را از هزینه های اضافی برای شستشوی تخصصی یا خرید بالش جدید نجات می دهد.

بهترین بالش طبی برای دیسک گردن

ارتفاع بالش طبی

اگر کمی به شکل بدن انسان در زمان کار با رایانه یا مطالعه دقت کرده باشید، متوجه شده اید که گردن ما تا حدودی خم می شود. دلیل این مسئله، نگه داشتن سر در موقعیت مناسب در زمان انجام این فعالیت ها است. این حالت، باعث بروز عوارض و دردهایی می شود. فرد در زمان خواب هم نباید درگیر این مشکلات باشد. یکی از دلایل تشدید گردن درد، حالت اشتباه دراز کشیدن و قرار گرفتن سر در موقعیت غیر ایده آل است. بالشی که به خوبی از سر و گردن شما حمایت نکند، باعث کشیدگی ماهیچه گردن و اذیت شدن شما می شود. با گذاشتن سر و گردن روی سطح با ارتفاع خیلی زیاد، سر فاصله زیادی با گردن خواهد داشت و اگر هم بالش کوتاهتر از حد معمول باشد، به عضله‌ های گردن فشار وارد می شود. بهترین بالش طبی برای دیسک گردن ، معمولا برای ایجاد تجربه خوابی راحت باید ارتفاعی بین 10 تا 16 سانتی ‌متر (4 تا 6 اینچ) داشته باشد. در تولید مدل های معمولی این وسیله، این قاعده خاص در نظر گرفته نشده است. پس بهتر است سراغ محصولاتی بروید که به واسطه داشتن ارتفاع زیاد و متریال مناسب، حالت ارتوپدیک دارند.

بالش های مناسب برای گردن در سه گامه

بالش های مناسب درمان دردهای گردن، کمک می کنند سر و گردن در موقعیت درستی قرار بگیرند و به کمر و سایر قسمت های ستون فقرات فشاری وارد نشود. از طرف دیگر برای کسانی که دیسک گردن اذیتشان می کند، کاربرد دارد؛ چرا که هم به تسکین درد کمک کرده و هم باعث کاهش آسیب به بدن می گردد. در فروشگاه ما، دو مدل پروانه ای و موجدار بهترین پیشنهادها برای برطرف شدن این مشکلات فیزیکی هستند.

بالش پروانه ای

شکل ظاهری مدرن و به روز این نوع از کالاهای خواب، باعث شده تا توجه بسیاری از جمله جوانان و نوجوانان را به خود جلب کنند. بالش پروانه ای، عموما از مموری فوم پُر می شود و قابلیت برگشت پذیری بالایی دارد؛ همانطور که پیش تر هم گفته شد، این خاصیت فُرم محصول را سریعتر به همان حالت قبلی و ابتدایی خودش بر می گرداند و موجب داشتن تجربه لذتبخش در هر بار استفاده می گردد. یکی دیگر از ویژگی ها و مزیت های این نوع محصولات طبی، قابلیت شستشو و همچنین روکش زیپ دار است که پاکیزگی و عمر مفید آن را افزایش می دهد.

بهترین بالش طبی برای دیسک گردن

بالش موجدار

انتخاب خاص برای سلیقه های خاص! شاید در مقایسه با سایر انواع بالش ها ، نوع موجدار کمتر به چشم بیاید؛ چرا که شکل و فرم مدرن و جدیدی دارد. شرکت های مختلفی، دست به تولید این وسیله می زنند از جمله نام تجاری معتبر رایا. این نوع کالای خواب ساخته شده توسط این برند، دارای ژل خنک کننده (آکوا ژل) است. در تمامی فصول چه گرم و چه سرد، می توان از این محصول بهره برد؛ به این ترتیب که از طرف ژل دار آن در زمانی که آب و هوا گرم و معتدل است و از روی دیگرش برای زمانی که آب و هوا خنک و سرد است، استفاده می شود. بالش موجدار رایا، مموری فوم دارد؛ به همین دلیل، محصولی طبی به حساب می آید.

نکته ‌هایی برای خرید بهترین بالش طبی برای دیسک گردن

در نظر داشته باشید که شما روزانه به طور میانگین، 8 ساعت سر روی بالش می گذارید و باید در انتخاب و خرید آن، دقت کافی به خرج دهید. برای داشتن تجربه ای خوب از خرید این محصول، بهتر است نکته ها و موارد مهم زیر را در نظر بگیرید:

گارانتی و خدمات پس از فروش

احتمالا یکی از ویژگی هایی که خریداران به آن اهمیت می دهند، طول عمر و دوام بالای بالش طبی است. در این رابطه، باید دو نکته را در نظر بگیرید؛‌ عمر مفید بهترین نوع این کالای خواب، بیشتر از 18 ماه نیست و در بیشتر مواقع، پیش از این زمان باید آن را عوض کنید؛ چون کیفیت رویه و حجم متریال داخل آن، کاهش می یابد یا این متریال پراکنده می شوند. پس حتما محصول دارای ضمانت نامه و خدمات پس از فروش را انتخاب نمایید تا پس از خرید آن، بتوانید از فروشنده و یا شرکت سازنده، درخواست تعمیرات داشته باشید. در نظر داشته باشید که دوام این کالای خواب، با شست و شو مکرر و غیر اصولی هم ممکن است کم شود.

جنس رویه

درست است که وجه درمانی بالش طبی و متریال داخل آن، بر شکل ظاهری و روکش آن برتری دارد؛ اما نباید این را هم فراموش کرد که ما از این کالا برای آرامش داشتن در زمان استراحت استفاده می کنیم. در نتیجه، رویه آن هم باید نرمی و لطافت و کیفیت خوبی داشته باشد.

آرامش در زمان خواب

بالش طبی صرفا مخصوص کسانی نیست که دیسک گردن و یا مشکلاتی از این قبیل دارند؛ شما با استفاده از این وسیله، خواب راحت و آرامی را تجربه می کنید. برای نمونه بد نیست بدانید برخی ها به خاطر موقعیت نادرست سر و گردنشان، در خواب خروپف می کنند. با استفاده از این محصول و قرار دادن سر در وضعیت صحیح، ورود اکسیژن بیشتری به مجاری تنفسی را شاهدیم و در نتیجه، از این معضل جلوگیری به عمل می آید. دلیل این مسئله، سفت بودن بیشتر این نوع کالای خواب نسبت به سایر بالش ها است.

جلوگیری از بروز و تشدید دیسک گردن از کودکی

خرید بالش طبی ، برای بازه سنی یا گروه خاصی از افراد توصیه نمی شود و همه می توانند به جای مدل معمولی، از آن استفاده کنند. اتفاقا اگر در سنین پایین به استفاده از این محصولات عادت کنید، کمتر درگیر مشکل ها و دردها به خصوص در ناحیه گردن می شوید. بر همین اساس، بالش‌ های ارتوپدیک ویژه کودکان هم طراحی و عرضه می ‌شوند. جنس متریال داخلی این کالاها، معمولا از الیاف پنبه است و گاهی مموری فوم نیز در آن ها به کار می ‌رود.

بهترین بالش طبی برای دیسک گردن

مموری فوم؛ فوم هوشمند

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا از مموری فوم در ساخت کالاهای خواب طبی استفاده می شود؟ احتمالا خاطرتان هست که در همین مطلب گفتیم که برخی از انواع بالش‌ مموری فوم ، خاصیت‌ برگشت پذیری دارند. این دقیقا همان چیزی است که به خاطر وجود الیاف مموری فوم اتفاق می افتد. وقتی وزن سر و گردن روی این محصول می آید، مموری فوم حالتی پیدا می کند که با آن وزن و گرمای وارده تطابق داشته باشد و فشار به ستون مهره ها و عضلات را به حداقل برساند. در نتیجه، انحناهای مهره های سر و گردن شکل طبیعی خودشان را از دست نمی دهند و همین موضوع، به سلامتی بیشتر بدن شما کمک می کند. این خاصیت عالی مموری فوم، هم برای تشک و کالای خواب کودکان مناسب است و هم در هنگام خرید بهترین بالش طبی برای دیسک گردن ، نظر بزرگسالان را به سوی چنین محصولی جذب می کند.

بالش طبی دور گردنی در سفر

مشکل دیسک گردن، یکی از آن دردسرهایی است که موقع مسافرت می تواند اذیت کننده باشد؛ اما با وجود بالش‌ های طبی مانند دور گردنی، این مشکل تا حد زیادی کاهش می یابد. استفاده از سایر بالش ها مثل زیر نشیمنی و پشت کمری، جای نگرانی بیشتر را برایتان نمی گذارد. شما می توانید از این مدل محصول ها در موقع نشستن در اتومبیل و در حین رانندگی استفاده کنید تا احساس ناراحتی و درد در زمان نشستن های طولانی نداشته باشید. در این حالت ها، گودی کمرتان هم پر شده و سر و گردنتان، فرم درستی به خود می گیرد.

قیمت بهترین بالش طبی برای دیسک گردن

هزینه خرید این محصول، با توجه به ویژگی ها و امکانات و نام برند تولید کننده آن متفاوت است. ضمنا به خاطر نوسان قیمتی که این روزها در بازار وجود دارد، شاید نتوان به طور دقیق بازه قیمت بهترین بالش طبی برای دیسک گردن را مشخص کرد. با این ‌حال اگر بخواهیم قیمت را به صورت تخمینی حدس بزنیم، می توانیم به رقمی بین 100 هزار تومان تا 6 میلیون تومان اشاره کنیم. هر چند باید این نکته را هم در نظر داشت که قیمت، رابطه مستقیمی با کیفیت ندارد؛ در واقع نمی توان با قطعیت گفت که بالش دارای قیمت بیشتر، با کیفیت تر است. شکل و قیافه این کالای خواب هم باعث کم و زیاد شدن مقدار هزینه ای می شود که باید برای خریدش بپردازید.

مدل های دیگر بالش های طبی

انواع بالش ، دیگر فقط به شکل سنتی و دست دوز آماده نمی شوند. طراحی ‌های نوین و مدرن امروزی آن ها، باعث می شود که مناسب برای افراد با شرایط خاص و سلیقه های متفاوت باشند. برای نمونه، بد نیست نگاهی به مدل نیم استوانه ای بیندازید که از آن می توان در موقعیت های مختلف (برای زیر سر، بین زانو، زیر مچ پا و غیره) استفاده کرد.

همه مدل های این کالاهای خواب به غیر از زیر نشیمن، پشت کمری و نیم استوانه ای برای گردن مناسب هستند. در صورتی که بهترین بالش برای دیسک گردن را از سه گامه می خواهید بخرید، می توانید قبل از اقدام به خرید مشاوره تخصصی را از همکاران ما دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *