مقالات سه گامه

موقعیت میز ناهارخوری با اصول فنگ شویی

میز ناهارخوری با اصول فنگ شویی

میز ناهارخوری تنها یک وسیله برای صرف غذا نیست؛ این میز اعضای خانواده را کنار هم می نشاند و چند دقیقه ای این فرصت را به وجود می آورد که افراد با هم صحبت کنند. شاید فکر کنید این حرف را بتوان درباره میز تلویزیون هم گفت، اما در آنجا مرکز توجه تلویزیون است، نه شما. این ارتباط گرفتن با همدیگر را نباید ساده گرفت؛ بسیاری از کدورت ها بر سر میز غذا برطرف می شود و حتی از نوع برخورد اشخاص بر سر میز می توان فهمید چه حسی بین آنها در جریان است. پس نقش این میز پررنگ تر از سایر مبلمان و وسایل داخل منزل است، چرا که بر روابط ما اثر می گذارد و می تواند ما را به هم نزدیک تر کند. این موضوع را کنار تفکر فنگ شویی بگذارید که عقیده دارد شکل و چیدمان وسایل، بار مثبت و منفی دارند و روی موفقیت و روحیه ما تاثیر می گذارند. اینجا بیشتر و مفصل تر درباره نحوه قرارگیری و شکل میز بر اساس فنگ شویی صحبت می کنیم.

زاویه ها را بردارید

این روزها میل و رغبت مردم به خرید میزهای غذاخوری مستطیلی بیشتر شده، در حالی که فنگ شویی نظری کاملا متفاوت درباره این موضوع دارد؛ ترجیح این است که سراغ میزهایی بروید که گوشه های گرد دارند. پس میزهای بیضی یا دایره ای در اولویت قرار می گیرند، چرا که در میز دایره ای تمامی افرادی که بر سر میز نشسته اند فاصله ای یک اندازه از هم دارند؛ اما برای مثال، در میزهای مستطیلی یک نفر دقیقا کنار دست شماست و نفر دیگر در آن سوی میز با فاصله ای دورتر. در چنین میزهایی ارتباط گرفتن اشخاص با یکدیگر هم ساده نیست و این را احتمالا همه شما که پشت میزهای مستطیلی نشسته اید تجربه کرده اید. پس ارتباط چشمی و کلامی در میزهای دایره ای بهبود پیدا می کند.

در کنار این مسئله، فنگ شویی می گوید که زاویه های تند و تیز بار منفی دارند. اگر گوشه ها و زاویه های تند را کنار بگذاریم تاثیر منفی به کمترین مقدار خود می رسد یا کاملا حذف می شود و تجربه غذا خوردن سالم تری خواهید داشت. بعد از میز دایره ای، پیشنهاد می شود از میز بیضی شکل استفاده کنید. وقتی تعداد اعضا کم باشد، احتمال و امکان استفاده از میز دایره ای بیشتر می شود. برای همین میز ناهارخوری چهار نفره بسیار متداول است.

میز ناهارخوری دایره ای

میز چوبی

فنگ شویی عناصر پنج گانه را در تمامی فضاها به تعادل می رساند، اما از نظر زیبایی شناسی و روان شناسی، تمایلش به اقلام چوبی است. میز ناهارخوری چوبی که از مواد باکیفیتی استفاده شده، بر سایر متریال ارجحیت دارد. فارغ از نظر و اصول فنگ شویی، گفته می شود که وسایل چوبی به دلیل اینکه از طبیعت و جنگل و درخت می آید (یا دست کم به آنها نزدیک است) به انسان آرامش بیشتری می دهد. برای وسایل دیگر هم می توانید از این جنس استفاده کنید، مثل میز کنسول چوبی یا مبلمان.

شیشه را فراموش کنید

بسیاری از میزهای ناهارخوری از یک سطح شیشه ای بهره می برند که البته می تواند شیک و جذاب باشد، اما در تضاد با اصول فنگ شویی است. همانطور که در بخش قبلی گفتیم، توصیه می شود تمام میز از جنس چوب مرغوب باشد؛ میز شیشه ای مجرای انرژی منفی است و باید از آن پرهیز کرد.

 

به اندازه کافی بزرگ

چیزهای کمی را سراغ داریم که این پیام را به مخاطب منتقل کنند که «اینجا جای شما نیست» یا پیام هایی با همین مضمون؛ یکی از آن چیزها می تواند میز ناهارخوری ای باشد که فضای کافی برای همه مهمان ها و همه افراد ندارد. اطمینان حاصل کنید که میز برای همه راحت باشد و کسی را به دردسر نیندازد. این موضوع هم صرفا مربوط به خود میز نیست؛ گاهی باید صندلی ناهارخوری را بیشتر کنید یا نحوه چیدمانش را تغییر دهید.

میز را بین دو نقطه دسترسی نگذارید

اگر اتاق شما (جایی که میز را می گذارید) یک پنجره و در دارد، یا دو در ورودی در آن تعبیه شده یا هر ترکیب دیگری از پنجره و در دارد، پیشنهاد می شود میز را بین آن دو قرار ندهید. این موضوع به این خاطر است که فنگ شویی می گوید موفقیت، سلامتی و انرژی های شاد و مثبت از آن نقاط و فضاها خارج می شوند. اگر شکل و طرح اتاق شما به نحوی است که بهتان اجازه تغییر موقعیت میز را نمی دهد، پیشنهاد می شود از یک آویز (چراغ دار یا زنگ دار) بالای میز بگذارید تا انرژی ها را مجدد به خانه برگرداند.

میز را روبروی دیوار نگذارید

احتمالا این یکی را خودتان هم می توانستید حدس بزنید. قرار دادن میز درست مقابل دیوار این حس را به افراد دیگر منتقل می کند که شما در اینجا اضافی هستید. توصیه این است که میز را در میان و مرکز اتاق جا بدهید تا هر کسی در هر سمتی از میز که می خواهد بنشیند. در سبک مدرن هم این نوع چیدمان برای میز ناهارخوری پیشنهاد می شود.

پشت به در نباشید

شاید پیروی از تمامی این نکته ها برای همه ممکن نباشد، اما توصیه هایی است که در فنگ شویی آمده. برای مثال، گفته می شود که میز را به شکلی قرار دهید که پشت هیچ کدام از کسانی که بر سر میز نشسته اند به در یا پنجره نباشد. بخش زیادی از اصول فنگ شویی بر این اساس است که افراد کاملا حس امنیت و راحتی داشته باشند. طبیعتا وجود یک در یا پنجره پشت سر شما، باعث نگرانی و استرس شما می شود. اگر نمی توانید همه را در جای امنی بنشانید، می شود یک آینه روبروی آن قسمت نصب کنید تا کسی که پشت به در است، به خوبی از محیط اطرافش آگاهی باشد.

میز ناهارخوری چوبی

هماهنگ کردن زیرلیوانی با رومیزی

شاید چیز جزئی و بی اهمیتی به نظر برسد، اما همین کارهای کوچک در فنگ شویی اهمیت پیدا می کنند. برای مثال، اگر شکل میز شما گرد و دایره ای است، بهتر است زیرلیوانی هم به همین شکل باشد. و همینطور برای میزهایی به شکل مستطیل و بیضی و مربعی، زیرلیوانی مناسب تهیه کنید.

رنگ های فنگ شویی

بر سر میز ناهارخوری اقلام مختلفی مثل رومیزی، دستمال، ظروف مختلف و وسایل تزئینی وجود دارند؛ پس وقتی صحبت از رنگ می کنیم تنها درباره رنگ خود میز یا صندلی حرف نمی زنیم، هر کدام از این اقلام می توانند روی رنگ و نمای میز تاثیر بگذارند، حتی فرشی که زیر میز است. همانطور که رنگ در چیدمان خانه و حس و حالی که به ما می دهد موثر است، در اینجا هم می تواند نقش مهمی ایفا کند. فنگ شویی توصیه می کند این میز و اقلامش از طیف آبی رنگ باشند. اگر میزتان در شرقی ترین نقطه اتاق یا خانه قرار دارد، بهتر است سراغ رنگ سبز بروید. به کسانی که ظرافت و زیبایی میزهای سفید یا تیره را ترجیح می دهند، پیشنهاد می شود از رنگ های لطیف در پس زمینه سفید استفاده کنند.

صندلی های زوج

به طور معمول در فنگ شویی، اعداد زوج ساختارمندتر و راحت تر از اعداد فرد هستند. برای مثال، با اعداد زوج می توان تقارن را برقرار کرد که یکی از اصول مهم فنگ شویی به حساب می آید. پس بهترین کار این است که تعداد صندلی های میز را زوج در نظر بگیرید، چه برای دو نفر و چه برای ده نفر.

صندلی روبروی حمام نباشد

در فنگ شویی، در معرض دید بودن در حمام بر سلامتی و تندرستی خانواده تاثیر می گذارد. در کنار این موضوع، قرار گرفتن در حمام روبروی میز ناهارخوری، روی میزان اشتهای شما اثر دارد. پس تا جای ممکن میز و صندلی را از در حمام فاصله دهید تا تاثیر آن کمتر شود.

آینه ای روبروی میز

در فنگ شویی، آینه نقش بسیار مهم و پررنگی در ترویج و گسترش انرژی مثبت بازی می کند. میز ناهارخوری نشانه برکت و وفور نعمت است، و وقتی یک آینه روبروی آن می گذارید، به نوعی این خیر و برکت را دوچندان می کنید. همین حالا اگر جستجو کنید که بهترین موقعیت آینه در خانه کجاست، اولین گزینه ای که فنگ شویی پیش پایتان می گذارد اتاق ناهارخوری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *