مقالات سه گامه

جدیدترین مدل وسایل چوبی جهیزیه در سال 1402

جدیدترین مدل وسایل چوبی جهیزیه در سال 1402

بسیاری هنوز گمان می کنند چیدن جهیزیه، مراسمی ایرانی یا نهایتا مختص به تنها چند کشور آسیایی است. احتمالا تعجب می کنید وقتی بفهمید که نه تنها این مراسم در اروپا و آفریقا هم برگزار می شده که قدمتش حتی تا پانزده قرن قبل از میلاد می رسد. فلسفه پیدایش چنین رسمی، این بوده که دختر و پسر با آمادگی بیشتر و با دغدغه کمتر زندگی مشترکشان را شروع کنند. با توجه به اقلامی که در فهرست خرید جهاز وجود دارد، دخترها علاقه دارند که لوازم چوبی خانه را برای خود تهیه کنند. وسایل چوبی به خاطر زیبایی و نزدیکی شان به طبیعت، حال و هوایی صمیمی تر و گرم تر به خانه می دهند.

انواع لوازم چوبی مناسب برای جهیزیه

تخت خواب ، میز آرایش ، کمد لباس ، میز تلویزیون ، میز ناهارخوری ، انواع مبلمان و صندلی ، پاتختی و جاکفشی، از وسایل مورد استفاده در منزل هستند که در بخش های مختلف مثل سالن پذیرایی و اتاق خواب استفاده می شوند. حالا بیایید بعضی از این لوازم را با هم بررسی کنیم.

تخت خواب

یکی از اقلامی که وقتی جنسش از چوب باشد بسیار زیبا به چشم می آید و موقع استفاده حس بهتری به شما می دهد، تخت خواب است. ما بخش زیادی از عمرمان را روی همین تخت می گذرانیم و برای استراحت و آرامش، از آن استفاده می کنیم. پس، طرح و شکل و راحتی اش خیلی مهم است؛ به ویژه برای زوجی که تازه زندگی مشترکشان را آغاز کرده اند. تختخواب، باید متناسب با دیگر اجزا و عناصر باشد مانند: اندازه اتاق، شکل و طرح سایر وسایل، رنگ دیوارها. انتظارات زوج ها هم در تعیین مدل این وسیله بی تاثیر نیست. برای مثال بعضی ها برای خوابیدن به فضای بیشتری نیاز دارند یا برخی دوست دارند تختشان محفظه و کشو داشته باشد. شاید به نظر برسد که در انتخاب رنگ جدیدترین مدل وسایل چوبی جهیزیه در سال 1402 دستتان بسته است و فقط چند رنگ از طیف قهوه ای را دارید، ولی اینطور نیست. حتی چوب های طبیعی هم تنوع رنگی زیادی دارند. البته با وجود MDF، دیگر جای هیچ نگرانی برای انتخاب رنگ نیست. شما می توانید حین سفارش، گزینه مد نظر خود را از میان رنگ های مختلف انتخاب کنید.

میز آرایش

اگر میز آرایش را یک موجود زنده و یک انسان تصور کنیم، از آن افرادی است که کارش را در کمال بی ادعایی و فروتنی و به بهترین شکل انجام می دهد و توقعی هم از شما ندارد. میز آرایش در مقایسه با سایر لوازم چوبی برای جهیزیه، قیمت مناسب تر و کارایی بیشتری دارد. شما با صرف هزینه معقول، هم چیدمان اتاق را زیبا می کنید و هم وسیله ای مناسب برای ذخیره سازی لوازمتان دارید. بسیاری از این میزها، چند کشو دارند؛ یعنی در کنار کاربرد اصلی خودشان، همان فضای کوچکی که از خانه تان می گیرند را هم به نحو احسن برایتان قابل استفاده می کنند. این میزها، در مدل و اندازه ها تنوع بسیار زیادی دارند و با هر سلیقه ای و سبک دکوراسیونی اعم از کلاسیک تا مدرن، می توانند جور شوند.

کمد لباس

این وسیله، به معنی واقعی کلمه کاربردی است. بعید است خانه یا اتاقی بدون کمد باشد، مخصوصا خانه نوعروس. به طور معمول، هنگام خرید لوازم چوبی برای جهیزیه به وجه زیبایی هر وسیله ای توجه ویژه ای می شود؛ اما شاید بتوانیم کمد لباس را در این میان یک استثناء در نظر بگیریم. البته که شکل و شمایل کمد هم در انتخابش موثر است؛ ولی معیار اصلی هنگام خرید، کاربردش است. در کنار میزان فضایی که کمد به شما می دهد، طرحش هم باید متناسب با اتاق زوج باشد. مثلا کمد ریلی به خاطر نوع باز و بسته شدن درب هایش، در استفاده از فضا صرفه جویی می کند. ضمن اینکه کمد لباس فارغ از اسمی که دارد، می تواند محلی برای نگهداری وسایل دیگری مثل لحاف و بالش و بسیاری اقلام دیگر باشد. حتی بعضی از این کمدها به شکلی طراحی شده اند که در بخش جلویی شان، جایی برای نگهداری کتاب هم دارند.

میز تلویزیون

خلاف حرفی که برای کمد زدیم، برای میز تلویزیون صادق است! به این معنی که تقریبا همه این میزها کاربردی مشابه همدیگر دارند؛ پس وجه زیبایی و شکل ظاهری شان اهمیت پیدا می کند. البته شما باید به نیاز خود و توقعتان از این میز توجه کنید. برای مثال اگر کنسول بازی دارید، هنگام خرید به این نکته توجه کنید که این میز جایی برای آن داشته باشد یا اگر اقلام تزئینی خاصی برای گذاشتن روی صفحه محصول در نظر گرفتید، به شکل طراحی میز دقت کنید. این وسیله با توجه به قرارگیری تلویزیون روی آن و در مرکز توجه بودن، یکی از مهم ترین وسایل موجود در خانه است.

میز ناهارخوری

درست است که میز ناهارخوری در زمره لوازم واجب به حساب می آید، اما شاید برای زوج جوان اینطور به نظر برسد که خریدن آن هزینه بر است. اگر بودجه تان برای خرید وسایلتان کم است و به فکر صرفه جویی هستید، باید دو نکته را به شما بگوییم؛ یک اینکه تازه عروس و داماد نیازی به خرید میز ناهارخوری بزرگ ندارند و میز دو نفره یا چهار نفره برایشان کفایت می کند و دو اینکه این میز فارغ از وجه زیبایی و چیدمانی اش، در سلامتی جسم شما موثر است. این محصولات، تنوع قیمتی بسیار زیادی دارند و شما با هر میزان -تاکید می کنیم با هر میزان!- بودجه ای می توانید یک میز شکیل برای خودتان بخرید.

مبلمان و صندلی

احتمالا یکی از اولین کالاهایی که بعد از مشاهده لیست جدیدترین وسایل چوبی جهیزیه در سال 1402 به ذهنتان می رسد، مبلمان و صندلی ها است. به خاطر هزینه بالایی که این کالاها دارند و نقش مهمشان در طراحی و چیدمان منزل، زوج ها وسواس بیشتری در انتخابشان به خرج می دهند. برای تجربه یک خرید خوب، بهتر است پیش از هر چیزی اولویت و معیار اصلی خودتان را مشخص کنید. البته که در کنار این موضوع، باید بودجه خودتان را هم مشخص کنید. با توجه به این دو مورد، احتمالا می توانید تعیین کنید که جنس پایه و بدنه مبل چوب طبیعی باشد یا چوب مصنوعی یا اینکه نشیمن صندلی های شما چرمی باشد یا پارچه ای. برای نمونه، اگر استحکام و دوام مبل برایتان اهمیت بیشتری دارد و هزینه زیادی می توانید متقبل شوید، سراغ چوب های طبیعی درخت های گردو و بلوط بروید. اگر پول زیادی برای خرید انواع مبل و صندلی نمی توانید کنار بگذارید، جنس بدنه شان را از MDF انتخاب کنید. معیارهای دیگرتان می تواند نوع متریال استفاده شده در نشیمن مبل و صندلی، روکش و طراحی شان باشد.

جاکفشی

یادتان هست که درباره شخصیت میز آرایش صحبت کردیم؟ داشتم فکر می کردم اگر بخواهیم به جاکشی جان بدهیم و تبدیل به یک شخصیتش کنیم، چه جور آدمی می شود؛ احتمالا از آنهایی که مهارت بالایی دارند، اما کسی جدی شان نمی گیرد. همه شما قبول دارید که محفظه نگهداری از کفش، یکی از ساده ترین لوازم چوبی برای جهیزیه اما به شدت کاربردی است. به نظر شما، آیا واقعا به اندازه کافی به آن اهمیت داده می شود؟! یک نکته مهم دیگر که باید در نظر بگیرید، این است که احتمالا جاکفشی یکی از اولین وسایلی است که چشم مهمانتان به آن می افتد. پس بدون اغراق می توانیم این محصول را نشان و نمادی از میزان نظم، سطح سلیقه و دقت شما بدانیم. اگر محصول تولید شده از چوب طبیعی برای شما گران در می آید، جنس MDF آن را انتخاب کنید که امکان انتخاب طرح و رنگ متنوع تر را به شما می دهد و دوام بالایی هم دارد.

دراور

یکی از وسایلی که از عصر کهن تا به امروز وظیفه نگهداری از البسه را بر عهده داشته، دراور است. این وسیله مفید، در عصر حاضر هم به خوبی از عهده انجام این کار بر می آید. همانطور که احتمالا می دانید، این محصول معمولا برای نگهداری از لوازم و لباس ها در اتاق خواب استفاده می شود. با این حال، هیچ قانونی برای تعیین محل قطعی قرارگیری آن در خانه شما وجود ندارد. می توانید آن را به عنوان یک وسیله برای ذخیره سازی لوازم خود در انباری نیز استفاده کنید. این وسایل، اغلب کشودار و طبقه دار هستند تا شما بتوانید تفکیک لوازم و البسه خود را به راحتی انجام دهید.

در اتاق خواب، شما می توانید جایگاه هایی برای گذاشتن عکس های خانوادگی و گلدان ها فراهم کنید. بدون وجود دراور، به سختی می توان جایی برای این تزیینات پیدا کرد. البته اثر زیبایی بخش این وسیله، محدود به این مورد نمی شود. گاهی جلوی یک یا چند دیوار اتاق شما، جای خالی وجود دارد و این مسئله، باعث ایجاد ظاهر ناخوشایند می شود. در این قسمت، می توانید دراور آینه دار را بگذارید تا نمای عالی ایجاد کنید.

لازم به ذکر است که بالای صفحه و روی دیوار یا روی صفحه این وسیله، امکان قرار دادن آینه یا تلویزیون را دارید. در صورت نیاز به گذاشتن تلویزیون، از سازنده بخواهید که برای شما محفظه های مخفی برای رد کردن سیم ها تعبیه کند تا نمای زیبای اتاقتان خراب نشود.

پاتختی

شما را نمی دانم، اما من عاشق وسیله های کوچکی هستم که فضای اتاق را با هزینه ای کم متفاوت و خاص می کنند. پاتختی، یکی از همین کالاها می باشد که بسیار هم کاربردی است. معمولا از آن برای قرار دادن آباژور، ساعت رومیزی، شمع و سایر لوازمی که حجم کمی دارند، استفاده می شود. بعضی از مدل ها کشو دارند و بعضی دیگر به شکل قفسه طراحی شده اند. شاید پیشتر طراحی این محصول بسیار ساده و معمولی بود، اما امروزه به قدری تنوع زیادی دارند که احتمالا انتخاب پاتختی مناسب از بین صدها مدل طرح زیبا و بامزه را به یکی از چالش های شیرین شما تبدیل می کند.

جمع بندی

طبیعتا اقلام بسیاری در زمره جدیدترین مدل وسایل چوبی جهیزیه در سال 1402 می گنجند، اما در اینجا سعی کردیم به مهمترین وسایل اشاره کنیم. خلاصه وار می گوییم که این اقلام، شامل موارد زیر می شوند:

  • تخت خواب
  • مبلمان و صندلی
  • میز آرایش
  • پاتختی
  • کمد لباس
  • میز ناهارخوری
  • میز تلویزیون
  • جاکفشی
  • دراور

انتخاب نوع جنس -چوب طبیعی یا MDF- و مدل هر وسیله به وضعیت خانه، نیاز و سلیقه شما بستگی دارد. شاید هزینه ها بالا باشد اما همانطور که در این مقاله گفتیم اگر برای خرید عجله نکنید و مطابق نیازتان پیش بروید، در اوایل زندگی مشترک می توانید با صرف هزینه پایین این اقلام را بخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *