مقالات سه گامه, نقد و بررسی

انتخاب بهترین سرویس خواب های دو طبقه برای نوجوانان

بهترین سرویس خواب نوجوان دو طبقه

از خانه باغ ها و پنج دری های قدیمی گرفته تا آپارتمان هایی که روز به روز کوچکتر می شوند، با افزایش جمعیت و نیاز جامعه به نیروی کار و محصل بیشتر دیگر حکم خوابگاه را پیدا کرده اند. سازه های کوچکی که ساکنان آن خسته از محل کار یا محیط آموزشی بر می گردند و در آن ها به خواب می روند تا مجدد با طلوع خورشید، آنجاها را ترک می کنند. در این مکان ها، اتاق خواب های کوچکی وجود دارند که شاید به سختی بتوانید وسایل را در آن ها قرار دهید. در اغلب کشورهای پر جمعیت، توسعه یافته و در حال توسعه، این معضل اساسی به خصوص برای اتاق خواب چه ها وجود دارد. راه چاره برای این مشکل بغرنج، خرید سرویس خواب نوجوان دو طبقه است. یکی از کشورهایی که این مشکل حاد به وضوح و به میزان زیاد در آن رخ داده است، کشور پرجمعیت و تا مغز استخوان صنعتی چین است.

گذشته از این صحبت ها می شود با استفاده درست و حداکثری از فضای خانه و چیدمانی که رنگ و روحی تازه به خانه ببخشد، زندگی را کمی خوش بینانه تر دید. بدین منظور یکی از گزینه هایی که همیشه پیشنهاد و مطرح می شود، استفاده از وسایل هماهنگ اتاق خواب است که در اطراف یک تخت دوطبقه قرار می گیرند. دلیل این پیشنهاد هم مشخص است؛ وقتی کتابخانه، میز مطالعه، کمد لباس، قفسه و ویترین و اقلامی از این دست همه و همه طوری نصب و تعبیه شده اند که با اشغال کمترین فضا بیشترین امکان را در اختیار شما قرار می دهند، پس چه از این بهتر؟

 

شاید با خودتان بگویید که فقط یک تختخواب دوطبقه باید بخرید که یک پاتختی هم ضمیمه خود دارد؛ ولی ست های اتاق مورد نظر شما کلی متعلقات و وسایل دیگر دارند که شاید به کار شما بیایند و شاید هم نه. نکته اول در این مورد، توضیح واضحات است و نیاز به شرح زیادی ندارد؛ می توانید به دنبال یک ست باشید که فقط نیازهای اساسی شما را برآورده کند و قیمت کمتری هم داشته باشد. نکته دوم هم اینکه اقلام این ست ها شاید ابعاد بزرگی داشته باشد و شما را مضطرب کنند، به طوری که انگار می خواهید یک فیل را وارد اتاق خواب خانه خود کنید؛ اما به این توجه داشته باشید که می توانید متعلقات را جدا از تخت گذاشته و از آن ها در نقطه ای دیگر از اتاق یا حتی خانه استفاده کنید. به طور خلاصه، تخت دو طبقه و  وسایل هماهنگ در اتاق خواب قادر به ایجاد تحول در طراحی دکوراسیون اتاق های مدرن هستند و مهمان محبوب محیط هایی شدند که شاید ابعاد بزرگی نداشته باشند، اما گرم و صمیمی اند.

علاوه بر همه این نکات، معمولا این تختهای دو طبقه و وسایل هماهنگ ،همیشه رویای نوجوان های بلند پرواز بوده اند. تصویر برقی که از فرط ذوق و شادی در چشمان بچه ها پس از رسیدن به رویاهایشان پدید می آید را به سختی می شود با چیز دیگری برای والدین و خانواده ها عوض کرد. پس امروز درباره نحوه انتخاب بهترین مدل از سرویس خواب نوجوان دو طبقه صحبت می کنیم.

اقلام سرویس خواب اتاق نوجوان

هر کدام از ست های وسایل مخصوص اتاق نوجوان ها مانند سایر مدل ها، دارای اقلامی است که با توجه به نیازهای افراد کم و زیاد می شوند. این اقلام را که به نام «تکه» می شناسند، عبارت هستند از:

  • تخت خواب دو طبقه
  • پاتختی
  • دراور یا میز آرایش
  • کمد لباس
  • انواع آینه
  • کمد ویترین دار یا کتابخانه
  • انواع میز (میز تحریر، کامپیوتر، گیمینگ)

هر کدام از این وسایل، دارای ابعاد و طرح و مدل متفاوتی هستند و قابلیت ست شدن با یکدیگر را به راحتی دارند.

بهترین سرویس خواب نوجوان دو طبقه

 

تخت خواب دو طبقه

آیا تجربه دیدن خوابی را دارید که در آن بی دلیل از پله ها سُر می خورید؟ آیا ذهن شما یک بلندی از ناکجا آباد پیدا کرده و تمام خواب شما را درگیر سقوط از آن بلندی می کند؟ حالا تصور کنید که در طبقه بالای یک تختخواب دوطبقه و بدون محافظ هستید. به احتمال زیاد، خواب سقوط شما نیاز به تعبیر نداشته باشد. بیشتر افراد پس از دیدن این وسیله، به همین موضوع فکر می کنند. اما آیا این تنها مسئله ای است که باید در هنگام خرید تختخواب های دو طبقه طراحی شده به آن دقت کرد؟

تختخواب دو طبقه از زمان های گذشته تا به حال در محیط های عمومی مانند خوابگاه ها، زندان ها، کشتی ها و مکان هایی مشابه که تراکم جمعیت بالا و فضای کم در آن ها وجود دارد، استفاده می شوند. ساختار طراحی این وسایل در خانه های مدرن، طوری است که دو نفر در یک اتاق فضای خواب شخصی خود را داشته باشند؛ اما به موازات این کارکرد موثر، آن ها را می توان با رنگ بندی و مدل های زیبا ساخت تا فضای اتاق خواب شما چشم نواز جلوه کند. حفظ امنیت در بیشتر مدل های این محصول، به وسیله نصب دیواره در اطراف دو تخت امکان پذیر است. از استحکام و استاندارد بودن اندازه فاصله بین پله ها و وجود حفاظ و یا نرده برای پله یا نردبان اطمینان لازم را حاصل کنید؛ چرا که شاید یکی از فرزندان شما در تاریکی بخواهد از طبقه بالا پایین آمده و نداشتن استانداردهای مناسب، صدمات جبران ناپذیری به فرزند شما وارد می شود. برخی مدل های معروف و رایج این محصولات، شامل موارد زیر هستند:

استاندارد

شیوه طراحی دسته ای از انواع تختخواب مورد استفاده برای دو نفر، ساده و بالا و پایینی است؛ یعنی یک تخت یک نفره در پایین و یک تخت یک نفره درست در بالای آن است. کلاسیک ترین و معروف ترین مدل تخت های دو طبقه، همین مدل است. رسیدن به طبقه بالا توسط پلکان یا نردبان روی خود سازه محصول انجام می شود. نردبان را می توان به صورت ثابت تعبیه کرد یا ریلی. برخی از نردبان هم امکان جدا شدن از بدنه محصول را دارند.

Twin Over Full Bunk Bed

Twin Over Full Bunk Bed، بهترین گزینه برای اتاق های مشترک بین والدین و فرزند و یا بچه کوچکتر با بزرگتر است؛ تخت دو نفره در پایین قرار می گیرد و تخت کوچکتر در بالا. اتصال این دو به یکدیگر می تواند طوری باشد که ستون ها و پایه های طبقه دوم به طبقه پایین وصل شود و یا هر کدام دارای ستون و پایه های جدا از یکدیگر باشند.

Full Over Full Bunk Bed

نوع ساخت این تخت ها شبیه به همان حالت استاندارد است؛ با این تفاوت که سایز هر کدام مناسب برای خوابیدن دو نفر است. این مدل، به درد خانواده های دارای چهار فرزند و یا افرادی می خورد که در خواب تکان ها و غلت های بیش از حد را تجربه می کنند.

Futon Bunk Bed

کلمه فوتون، از زبان ژاپنی وارد ادبیات انگلیسی و حوزه مبلمان و صنایع چوب شده است. این واژه، اشاره به تشک های مخصوص از جنس کتان و یا پشم دارد. در حال حاضر در ژاپن و سایر نقاط دنیا، از این کلمه برای نام بردن از مبل هایی استفاده می شود که نقش تخت خواب را هم ایفا می کنند و در طبقه اول سرویس خواب های دوطبقه قرار دارند. هنگامی که نیاز به نشستن و استراحت کردن دارید، این قسمت نیاز شما را پوشش می دهد و زمانی هم که نیاز به خواب دارید، به راحتی جای خواب شما را تامین می کند.

راهنمای خرید سرویس خواب دو طبقه

فوتون، گزینه ای بسیار مناسب برای خانه هایی است که اتاق هایشان از فضای نسبتا کمی برخوردارند و می خواهند در یک محیط با فضای کم، هم جایی برای خواب و هم جایی برای نشستن داشته باشند.

L-Shaped Bunk Bed

این تختخواب، می تواند فضای بیشتری را در اتاق خواب شما بگیرد و البته، قادر به ارائه امکانات بیشتری به شما است. نحوه قرار گرفتن آن در کُنج اتاق به نوعی است که جلوی یک دیوار، یک تخت و جلوی دیوار دیگر، تخت دیگری قرار می گیرد. در نتیجه، زیر یکی از تخت خواب ها خالی می ماند و در این بخش، امکان ساخت و تعبیه کتابخانه و میز مطالعه وجود خواهد داشت. بالطبع، این مدل تخت خواب دو طبقه شما را از خرید جداگانه این دو وسیله معاف می کند.

تخت دو طبقه و تخت مهمان

در این دسته از محصولات، یک قسمت (کشو) زیر کفی طبقه اول وجود دارد که به شما امکان اضافه کردن تشک دیگر با اِشغال کم ترین فضا را می دهد. این کشو جادار، در اصل برای گذاشتن لوازم مختلف شما استفاده می شود؛ اما در زمان ضرورت، قادر به گذاشتن تشک در آن و استفاده از آن به عنوان تخت خواب مهمان هستید.

اقلام هماهنگ با تخت دوطبقه

همان طور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، وسایل دیگری غیر از تخت خواب (که به عنوان پایه و اساس سرویس خواب است) در ست اتاق خواب وجود دارند مثل: کتابخانه، میزهای تحریر و کامپیوتر و گیمینگ، کمد لباس، قفسه یا شلف (کتابخانه یا ویترین)، دراور و آینه (قدی یا دیواری).

پاتختی

پاتختی مناسب برای ست اتاق نوجوانان، کمی متفاوت از سایر انواع این میز است. در این ست، پاتختی به شکل کلاسیک فقط برای تخت طبقه اول کاربرد دارد. محل قرارگیری این وسیله، باید با توجه به جای پله ها یا نردبان مشخص شود. اگر این دو در جلوی تختها باشند، پاتختی باید جایی قرار گیرد که مزاحمشان نباشد. در صورتی که می خواهید این تکه را هم در بین وسایلتان داشته باشید، باید نردبان از نوع متحرک باشد یا پله ها در بخش دیواره عرضی تخت ها قرار بگیرند. اگر می خواهید تختخواب بالایی هم دارای پاتختی باشد، می توانید درخواست ساخت یک صفحه ثابت یا متحرک در دیواره طولی را داشته باشید. بهتر است این قسمت دارای لبه باشد تا لوازمی مانند لیوان آب یا چراغ مطالعه با برخورد دست از روی آن نیفتند.

دراور یا میز آرایش

وجود نظم در اتاق خواب، اهمیت بسیار زیادی دارد. لباس ها، باید جای مخصوص داشته باشند. لباس های تا شده را می توانید در کشوهای دراور بگذارید. در صورتی که دراور شما آینه داشته باشد، قادر به استفاده از آن به عنوان میز آرایش خواهید بود. البته اغلب در این وسیله، جا برای قرار دادن لوازم آرایشی و بهداشتی هم وجود دارد. در صورت قرار دادن پله در انتها یا بخش جلویی تخت ها و برای ایجاد جا برای قرار دادن لوازم، می توانید درخواست ساخت کشو در بدنه این قسمت را داشته باشید تا نیازی به دراور نباشد. در این حالت، خرید میز آرایش کوچک و بدون کشو توصیه می شود که جای زیادی نمی گیرد.

کمد لباس

لباس هایی که باید آویزان شوند، پتوها و دیگر کالاهای خواب، کیف ها و سایر لوازم در دراور جا نمی شوند. برای اینکه بتوانید آن ها را بدون نگرانی از بابت آسیب دیدن یا چروک شدن در جایی حفظ کنید، نیاز به یک کمد لباس دارید. ابعاد این وسیله را باید مطابق با نیازتان و حجم لوازمتان تعیین کنید. کمد و دراور بهتر است به موازات زیبایی و چشم نواز بودن، فضای کافی را هم دارا باشد تا نیازی به اضافه کردن یک کمد یا جالباسی دیگر نداشته باشید. در برخی از ست های مناسب برای اتاق فرزند نوجوان شما، دراور و کمد در چارچوب خود تخت ها کار گذاشته می شوند.

آینه

اگر دراور سرویس خواب آینه ندارد یا یک آینه برایشان کافی نیست، می توانید اقدام به خرید آینه قدی یا دیواری کنید. خرید این وسیله نه تنها در نشان دادن تصویرتان به شما کمک می کند، بلکه منجر به بازتاب بیشتر نور در محیط اتاق و بزرگتر نشان داده شدن آن می شود.

کمد ویترین دار یا کتابخانه

برای افراد محصل، علاقمندان به کتابخوانی و دوستداران جمع آوری و نمایش لوازم دکوری، داشتن کمد طبقه دار بهترین گزینه است. با کمک این وسیله، امکان حفاظت از لوازمی مانند کتاب و مجسمه و سایز لوازم مهیا می گردد.

انواع میز

به افرادی که علاقمند به انجام بازی های رایانه ای هستند یا سر و کارشان با کامپیوتر است، توصیه می شود به خرید میز گیمینگ یا کامپیوتر فکر کنند؛ اما اشخاصی که فقط نیاز به میزی برای استفاده در زمان مطالعه و انجام امور طراحی و نوشتن دارند یا صاحب لپ تاپ هستند، بهتر است فقط یک میز تحریر داشته باشند. در همه این سه وسیله، امکان تعبیه کشو و طبقه وجود دارد.

اکر فرزند شما علاقه به کتاب خواندن دارد یا گیمر است، این میزها و یک ویترین با طراحی زیبا و ابعاد استاندارد را باید جزء گزینه های مهم هنگام خرید هر سرویس حواب دو طبقه دانست؛ چرا که این مشخصه ها خود باعث می شوند که فرزند شما چه کودک باشد چه نوجوان، تمایل بیشتری به وقت گذراندن در این مکان نشان دهد. در ویترین، یا می توانید کتاب بگذارید یا لوازم مربوط به گیم و رایانه.

نکات مهم برای خرید سرویس خواب برای نوجوان

برای اینکه در هنگام خرید ست وسایل کاربردی اتاق خواب به مشکل خاصی برنخورید و انتخاب درستی داشته باشید، باید موارد زیر را حتما در نظر بگیرید:

  • تخت های دو طبقه و تشک های آن ها چه ابعادی دارند؟ همانطور که در بخش قبلی توضیح دادیم، ممکن است تخت سرویس خواب هم برای یک نفر استفاده شود و هم برای دو نفر. ابعاد تختخواب و تشک مثل یکدیگر نیستند و تفاوت هایی دارند. تخت ها به واسطه ستون ها و قاب و دیواره ها، چند سانتی متر از تشک ها بزرگ تر هستند. تشک های مورد استفاده برای این سرویس های خواب، شامل ابعاد به این ترتیب هستند: کودک (70*130)، نوجوان (80*180)، یک نفره (90*200، 100*200 و 120*200) و دو نفره (140*200، 160*200، 180*200 و 200*200). نحوه قرار گرفتن این تشک ها، با توجه به نوع تخت ها متفاوت است. معمولا ساختار تخت دو طبقه به جهت حفظ امنیت و عدم واژگونی محصول، به گونه ای است که تخت بزرگتر را پایین کار می گذارند و تخت کوچکتر را بالا تا تعادل وزنی برقرار شود. تخت پایین، می تواند برای تشک های بزرگ یک و دو نفره به کار برده شود و تخت بالا برای تشک های یک نفره و دو نفره با سایز کوچکتر. اگر سرویس خواب دارای تختخواب دو طبقه برای دو فرزند زیر 15 سال شما (یکی کودک و یکی نوجوان) باشد، تشک 80*180 را پایین و تشک 70*130 را در طبقه بالا خواهید دید.
  • بررسی ابعاد اتاق: حتما پیش از اقدام به خرید سرویس خواب دوطبقه ، در مورد ابعاد اتاق خود بررسی های لازم را انجام دهید. برای مثال فاصله کف تا سقف را در نظر بگیرید و هنگام خرید با ارتفاع تخت مورد نظر تطبیق دهید. آیا سقف اتاق شما کوتاه است؟ پس بهتر است تختخوابی را تهیه کنید که از ارتفاع کمتری برخوردار است. همچنین به جایگذاری اقلام ست وسایل اتاق خواب دقت کنید. آیا این تخت خواب یا کمد، پنجره اتاق شما را کور می کند؟ اگر جواب شما مثبت بود، بهتر است که دنبال گزینه های دیگری باشید.
  • توجه به دمای اتاق خواب: در نظر گرفتن چگونگی عملکرد سیستم تهویه، گرمایش و سرمایش اتاق هم از مسائل با اهمیت و قابل توجه است. فردی که در طبقه بالا می خوابد، شاید اندک هیجانی را به خاطر ارتفاع تجربه کند؛ ولی اگر سیستم تهویه و گرمایش و سرمایش اتاق مشکل داشته باشد یا فاصله آن ها با محل خوابیدن این فرد خیلی دور یا خیلی نزدیک باشد، او دردسر زیادی را متحمل خواهد شد.
  • جابجایی و وزن: اگر شرایط زندگی و شغلی شما به گونه ای است که مجبور به جابجایی مداوم هستید، این ست ها می توانند هم مفید و هم مضر باشد. این مجموعه می تواند با اشغال حداقل فضا، کارایی بسیار بالا و اندازه هایی هماهنگ با هر محیط داشته باشد؛ اما به طور همزمان جابجایی وسایل سنگین آن، می تواند بسیار سخت و دشوار باشد. از این رو هنگام خرید آن ها، از وزن تخت خواب و سایر اقلام و نیز شیوه ساخت آن ها اطلاعات دقیق کسب کنید. اگر ساخت محصول به صورت یکپارچه باشد، حمل و نقل سخت خواهد شد. تولید محصول به شیوه قطعه قطعه و جدا که امروزه باب شده، کار جابجا کردن را آسان می نماید.

راهنمای خرید سرویس خواب دو طبقه

  • متریال با کیفیت: تخت دو طبقه و سایر تکه های ست های اتاق خواب، مانند سایر وسایل امکان خراب شدن دارند. تخت های دو طبقه، حتی احتمال آسیب رسیدن به بخش مختلفشان بیشتر است. مثلا نردبان یا کفی (به خصوص کفی طبقه بالایی) ممکن است خیلی زود دچار مشکل نشود؛ البته اگر متریال خوبی برای ساخت آن ها استفاده نگردد. چوب ها و فلزات استاندارد به کار رفته در ساخت بدنه محصولات و نردبان یا پله و تمامی پیچ هایی که استفاده می شود تا بخش های مختلف وسایل ست را به یکدیگر وصل کند، باید درجه یک و مرغوب باشد. وجود متریال با کیفیت به ویژه در ساخت بدنه طبقه بالا، خیال همه را در زمان استفاده از این سرویس خواب ها راحت می کند. جنس بدنه سرویس خواب ها، به طور کلی به سه دسته چوب طبیعی و ام دی اف و فلز تقسیم می شود. تفاوت بین انواع چوب طبیعی و فلز در ساخت در این است که اگر چوب از کیفیت بالایی برخوردار باشد، اغلب از فلز سنگین تر است و استحکام بیشتری نیز دارد. البته ست های اتاق خواب دارای وسایل با بدنه های فلزی نسبت به چوب برتری بزرگی دارد و آن هم سهولت در جابجایی آن و البته قیمت کمتر است. چوب طبیعی در مقایسه با چوب مصنوعی (MDF) و فلز، هزینه محصولات را بالاتر می برد. چوب ام دی اف علاوه بر قیمت پایین تر به نسبت چوب های طبیعی، محصولات را دچار مشکلاتی مانند تاب خوردگی یا ترک خوردگی ها نمی کند؛ اما در مقابل، وسایل ساخته شده از چوب های طبیعی از زیبایی چشم نوازی برخوردار هستند و استحکام بیشتری نیز نسبت به دو رقیب دیگر خود (mdf و فلز) دارند.
  • برای چه شخصی، اقدام به خرید سرویس های خواب دوطبقه می کنید؟ توجه به این نکته، اهمیت خیلی زیادی دارد. اگر هدف خرید برای کودکتان است، نسبت به سن و جنسیت او و تناسب رنگ و طرح وسایل با دیگر اشیا اتاق می توانید محصولات خوب و مناسبی بخرید. در صورتی که برای رده سنی نوجوانان می خواهید اقدام به خرید نمایید، بهتر است با آن ها در مورد مدل و رنگ مورد نظرشان صحبت کنید. همچنین در این مورد، ابعادی بزرگ تر از جثه حال حاضر فرزندانتان را مد نظر قرار دهید.

قیمت سرویس خواب دو طبقه نوجوان

در زمینه قیمت این محصولات، مشخصه هایی باید مورد توجه قرار بگیرند مانند: جنس تخت خواب و سایر محصولات، تعداد تکه های ست، نوع طراحی آن ها، تعداد کشوها و طبقه هایی که در داخل تخت و سایر وسایل کار شده و موارد دیگر. برای مثال، دو تخت خواب متعلق به ست های مختلف را در نظر بگیرید که هر دو از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند؛ اما یکی از آن ها به صورت یک اتومبیل طراحی شده و دیگری دارای طراحی ساده است. بالطبع آن محصولی که طراحی ظاهری آن فانتزی و به صورت یک اتومبیل می باشد، از قیمت بالاتری برخوردار است.

سرویس خواب دوطبقه در سایت سه گامه

در وبسایت فروشگاه اینترنتی سه گامه ، انواع تختخواب های دو طبقه همراه با اقلام گوناگون را مشاهده خواهید کرد که دارای طراحی های متنوع فانتزی برای اتاق دختران و پسران و نیز مدل های ساده و اسپرت هستند. این محصولات، دارای بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ها هستند. تیم مشاوران فروشگاه با افتخار آماده ارائه راهنمایی و مشاوره های رایگان پیش از خرید به شما می باشند. سوالات و نظرات خود را می توانید در بخش دیدگاه های این مطلب مطرح کنید و یا با ما به صورت تلفنی صحبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *