مقالات سه گامه

خرید اقساطی تخت دو طبقه کودک و نوجوان

خرید اقساطی تخت دوطیقه

تخت های دو طبقه، وسایل دوست داشتنی برای اتاق بچه ها هستند. وقتی دو نفر به صورت اشتراکی از یک اتاق استفاده می کنند، گذاشتن مدلی مناسب از آن ها باعث می شود که میزان فضای اِشغال شده سطح زمین کم شود. اگر هم اتاق خواب مخصوص استفاده یک نفر باشد، داشتن این تخت موجب ایجاد جای خواب برای مهمانی می گردد که قصد ماندن در خانه شما را دارد. در طول زمان، طراحی این وسایل دستخوش تغییرات زیادی شده است و آن ها دیگر به حالت خیلی ساده طراحی نمی شوند. یک مسئله مهم این است که بیشتر مدل های این محصولات، دارای قیمت بالایی هستند و بیشتر خانواده ها، از پس پرداخت نقدی و یکجای مبلغ آن ها بر نمی آیند. برای حل این مشکل، راه حلی توسط فروشندگان لوازم چوبی خانه پیش پای مشتریان گذاشته شده است و آن، خرید اقساطی تخت دو طبقه کودک و نوجوان است. در ادامه، تمام عوامل مهم برای انتخاب یک تختخواب دوطبقه مناسب برای اتاق خواب فرزندانتان را به تفصیل شرح می دهیم. با خواندن این راهنما، مطمئن باشید که می توانید یک محصول عالی برای فرزندان خود بخرید.

انواع مدل های تخت های دو طبقه

پیش از آن که به قصد خرید قسطی تخت دو طبقه کودک و نوجوان در اینترنت یا در فروشگاه های سطح شهر به جستجو بپردازید، بهتر است با انواع این وسیله آشنا شوید:

  1. استاندارد: مطمئناً همه شما این مدل تخت ها را دیده اید؛ طراحی آن ها به گونه ای است که یک تخت با ابعاد مشخص در پایین و تخت دیگری دقیقاً با همان اندازه ها و به همان شکل، در بالای آن قرار می گیرد. برای رسیدن به تخت بالایی در این محصول، از پلکان و یا نردبان استفاده می شود. این تخت ها، مناسب برای دوقلوها و یا بچه هایی است که فاصله سنی کم با یکدیگر دارند. توجه داشته باشید که بسیاری از این مدل تختها را بعد از بزرگ شدن بچه ها، می توان جدا کرد و وقتی اتاق بچه ها از هم جدا شد، هر تخت را به صورت جداگانه در اتاق های آن ها می توان به کار بُرد.
  2. Twin Over Full Bunk Bed: طوری ساخته می شود که تخت با ابعاد بزرگتر، در پایین و تخت کوچکتر، در بالا قرار می گیرد.
  3. Full Over Full Bunk Bed: در این تختها که شبیه به همان تخت های دو طبقه استاندارد هستند، شما در هر طبقه تخت با سایز مناسب برای تشک دو نفره می بینید.
  4. Futon Bunk Bed: در برخی مدل تختخواب های دارای دو طبقه مورد استفاده برای یک نفر، شما یک مبل راحتی در پایین و یک تخت در طبقه بالا مشاهده می کنید.
  5. L-Shaped Bunk Bed: این مدل تخت خواب ، در کُنج اتاق جای می گیرد و فضای زیادی را اِشغال می کند. شیوه قرار گرفتنش، دقیقاً مانند حرف L انگیسی است؛ جلوی یک دیوار، یک تخت و جلوی دیوار دیگر، تخت دیگری قرار می گیرد. فضای خالی زیر تخت خواب طبقه دوم را می توان اختصاص به تعبیه کتابخانه، کمد لباس، دراور و یا یکی از میزهای تحریر، کامپیوتر و گیمینگ داد.
  6. ترکیب تخت دو طبقه و تخت مهمان: در برخی از مدل های تخت دو طبقه علاوه بر وجود دو تخت، شما یک کشو وسیع در بخش پایینی محصول می بینید که امکان جای دادن یک تشک (معمولاً تشک نوجوان) در آن وجود دارد و می توانید آن را به عنوان تخت مهمان به کار ببرید.
  7. تخت سه طبقه: گاهی یک طبقه اضافی هم در ساخت تختخواب های دو طبقه کار گذاشته می شود تا امکان استفاده سه نفر از محصول فراهم شود.

عوامل مهم برای خرید قسطی تخت دو طبقه کودک و نوجوان

در زمان انتخاب تخت دوطبقه مناسب برای اتاق فرزندانتان، توجه به عامل های زیر اهمیت دارد: 

ابعاد

پیش از خرید اقساطی تخت دو طبقه کودک و نوجوان، حتماً از وجود فضای کافی در محیط خاطرجمع شوید. دقت کنید که چه میزان از کف اتاق، توسط تخت اِشغال می شود. در نظر گرفتن فضای لازم برای باز شدن کشوها یا درب کمدها و فاصله استاندارد تخت بالایی تا سقف (حدود 76 سانتی متر) نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

متریال و ابزار

اینکه بدنه تخت از چه ساخته شده، بسیار مهم است؛ چون تاثیر زیادی در دوام و مقاومت آن در برابر آسیب های احتمالی مانند خط و خش و نفوذ رطوبت دارد. بدنه تخت های دو طبقه با توجه به محل قرار گرفتنشان، از چوب یا فلز ساخته می شوند. در محیط های عمومی مانند خوابگاه های دانشجویی، بیشتر تخت دو طبقه با بدنه فلزی دیده می شود. برای اتاق فرزندان خود، خرید اقساطی تخت دو طبقه کودک و نوجوان با بدنه چوبی را در نظر داشته باشید. بهتر است چوب مصنوعی از نوع ام دی اف استفاده شود تا محصول مورد نظرتان، وزن زیادی نداشته باشد و حمل و نقل آن، راحت شود.

در کنار توجه به چوب یا فلز به کار رفته در بدنه، باید به ابزار استفاده شده برای اتصال بخش های مختلف به بدنه هم دقت کرد. مثلاً برای اینکه درب های کمد یا کشوها به بدنه وصل شوند، از لولا یا ریل استفاده می شود و برای اینکه تخت بالا و پایین به خوبی و با ایمنی کامل به تخت پایینی وصل شود، پیچ ها و بَست های با کیفیت به کار می رود.

امنیت

جدا از چوب مقاوم بدنه و ابزار مورد استفاده برای اتصال دو تخت به یکدیگر، توجه به موارد دیگری هم در زمان خرید قسطی تخت دو طبقه کودک و نوجوان مهم است شامل: پله ها یا نردبان محکم، حفاظ دورتادور تخت طبقه دوم، عدم گذاشتن تخت در نزدیکی لوستر یا پنکه سقفی به جهت اجتناب از برخورد شخصی که بالا می خوابد با آن ها و کفی مقاوم برای نگهداشتن تشک.

سارا کروز (یکی از طراح های داخلی) می‌ گوید: «تخت‌ های دوطبقه زیادی وجود دارند که دارای پله هستند و اگر کودک زیر هشت سال دارید، توصیه من به شما خرید اقساطی تخت دو طبقه کودک و نوجوان از این مدل ها است.» این بدان معنا نیست که بچه های کوچک نمی توانند از نردبان بالا و پایین بروند؛ اما اگر نیمه شب بخواهند برای استفاده از توالت از رختخواب بیرون بیایند و خواب و بیدار باشند، امکان سُر خوردنشان از روی نردبان زاویه دار و آسیب دیدنشان وجود دارد. در صورت نیاز، چراغ خواب های با نور ملایم در اتاق بگذارید که بچه ها دید خوبی در نیمه شب داشته باشند.

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، حتماً از نصاب حرفه ای بخواهید که تخت را برایتان مونتاژ کند. به طور مداوم، پیچ ها و اتصالات را چک کنید. همچنین در صورت بروز مشکل برای اجزای مختلف محصول، از خرید قطعات نامطمئن و درجه چند خودداری کنید و برای تعویض یا تعمیر قطعات، همیشه با فروشنده یا سازنده تماس بگیرید و با وی مشورت کنید.

سن

با توجه به استانداردهای ایمنی، سازندگان توصیه می کنند که فقط کودکان بالای 6 سال از طبقه بالای این تخت ها استفاده کنند. مهمتر از آن، کودکان هرگز نباید روی تخت دو طبقه و مخصوصاً روی تخت بالا بازی کنند تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود.

تحمل وزن

اگر کفی تخت های دو طبقه از نوع استاندارد باشد و از متریال با کیفیت بالا ساخته شود، تحمل وزن 60 الی 90 کیلوگرم را خواهند داشت. توجه داشته باشید که منظور ما وزن شخصی است که از تختخواب استفاده می کند به اضافه وزن تشک. بعد از خرید اقساطی تخت دو طبقه کودک و نوجوان، اطمینان حاصل کنید که تنها یک نفر در هر طبقه و به خصوص طبقه بالا می خوابد؛ البته این قانون، شامل حال مدل Full Over Full Bunk Bed و طبقه پایین مدل Twin Over Full Bunk Bed نمی شود.

اندازه تشک

همیشه در هنگام خرید قسطی تخت دو طبقه کودک و نوجوان، مشخصات کامل مربوط به ابعاد تخت و تشک را بررسی کنید تا از سازگاری آن ها با یکدیگر اطمینان حاصل کنید. از اندازه تشک توصیه شده توسط سازنده تخت استفاده کنید تا مطمئن شوید که در چارچوب آن به درستی قرار می گیرد. به ارتفاع این کالای خواب هم دقت کنید.

بسیار مهم است که بهترین و استانداردترین تشک برای تخت های دوطبقه استفاده شود تا حمایت خوبی از بدن در حال رشد فرزندانتان وجود داشته باشند. انواع تشک یک نفره، تشک کودک و تشک نوجوان را در فروشگاه اینترنتی سه گامه می توانید پیدا کنید. در اینجا، یک لیست از اندازه های تشک موجود برای تخت های دو طبقه سایت را آورده ایم که کمک می کند تا بفهمید کدام اندازه تخت برای فضای شما مناسب تر است:

  • 80*180 یا 90*200 برای هر دو تخت
  • 90*200 تخت بالا و 120*200 تخت پایین
  • 90*200 تخت بالا و 160*200 تخت پایین

طرح و رنگ

انتخاب طرح و رنگ مناسب بدنه تختخواب هنگام خرید اقساطی تخت دو طبقه کودک و نوجوان، بستگی به این دارد که شما چه مدت از آن ها برای فرزندانتان استفاده می کنید. اگر می خواهید در دوران بزرگسالی آن ها کلاً تختهایشان را عوض کنید، محصولی با رنگ های شاد و فانتزی بخرید. اما اگر قصد استفاده از این محصولات را برای طولانی مدت دارید، آن ها را با رنگ های ساده تر مثل قهوه ای روشن یا سفید سفارش دهید و برای آوردن رنگ و لعاب به اتاق کودک و نوجوان، از انواع فرش یا پرده های پانچی با طرح های فانتزی و رنگ های شاد استفاده کنید. در سایت ما، امکان مشاهده انواع فرش و پرده و ست روتختی با طرح و رنگ مشابه را دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *