مقالات سه گامه

15 رنگ مکمل قرمز در طراحی داخلی

15 رنگ مکمل قرمز در طراحی داخلی

قرمز، یادآور شعله های آتش و غروب و طلوع خورشید است. این رنگ پر احساس و پر شور، گزینه ای عالی برای طراحی داخلی است و همزمان نشان دهنده قدرت و عشق می تواند باشد. با اینکه از تاثیر آن در دکوراسیون نمی توان غافل نشد، اما به تنهایی هم نباید از آن استفاده کرد. با ما همراه باشید تا با رنگ هایی که با قرمز کنار جور هستند، آشنا شویم. در این مطلب، 15 رنگ مکمل قرمز در طراحی داخلی را به شما معرفی خواهیم کرد.

قرمز، با چه رنگ هایی جور می شود؟

چه رنگ هایی، با قرمز هماهنگ می شوند؟ رنگ قرمز، زیبایی زیادی برای محیط به ارمغان می آورد و در بیشتر قسمت های خانه، قابل استفاده است؛ از آشپزخانه گرفته تا دستشویی و حمام. این رنگ، حتی در مراکز تجاری و محیط های اداری هم کاربرد دارد. مهم ترین ویژگی این رنگ، انتقال محبت و انرژی است؛ از این رو، برای ایجاد فضایی با حس مهمان نوازی بی نظیر است. می‌توانید با ادغام رنگ قرمز در جاهای کم اهمیت تر مانند قرنیزها، قاب‌ های پنجره‌ ها و درب ها، جذابیت خانه را افزایش دهید. با در نظر گرفتن تئوری رنگ ها و مفاهیم، طیف های مختلف قرمز را با رنگ های گوناگون زیر ست کنید:

آبی فیروزه ای

به چشم انداز یک گل سرخ در پس زمینه یک آسمان آبی فکر کنید. این ترکیب، می تواند واقعا نفس گیر باشد. انرژی قرمز در ترکیب با طراوت رنگ آبی فیروزه ای، نوعی تعادل و هماهنگی ایجاد می کنند که همگان را مجذوب و مسحور کرده و مطمئناً تأثیر ماندگاری را بر آن ها می گذارد.

زرد

رنگ زرد، گرما بخش است و حس دعوت کنندگی دارد و با حالت ملایم خود، جسارت و پُر شور بودن رنگ قرمز را متعادل می کند. ترکیب این دو رنگ، خلاقانه است و محیطی پر جنب و جوش و پویا با هدف جلب توجه افراد و ایجاد حس اعتماد به نفس را به وجود می آورد.

ذغالی

اگر به دنبال داشتن ترکیبی جسورانه و با ارزش هستید، ترکیب رنگ قرمز و ذغالی انتخاب خوبی است. قرمز، حس شور و نشاط را بر می انگیزد و ذغالی، حس خنکی و ظرافت. این دو با هم، کنتراست یا تضاد بصری عالی ایجاد می کنند.

نارنجی

به لطف ترکیب رنگ نارنجی مایل به قهوه ای با قرمز، محیطی گرم و پر جنب و جوش خواهیم داشت که هیجان و حس نشاط و سرزندگی را به افراد منتقل می کند.

آبی روشن

هماهنگ کردن رنگ قرمز با آبی روشن، محیطی سرشار از شور و هیجان و در عین حال، آرامش بخش به شما هدیه می دهد و مناسب برای دکوراسیون محیط هایی است که می خواهند تسکین بخش باشند مانند مطب ها.

سفید

ظرافت و مدرنیته را به کمک ترکیب رنگ سفید و قرمز، می توان در محیط جاری ساخت. سفید، میزان هیجان و گرمای قرمز را خنثی می کند و باعث تمیز و پاکیزه به نظر رسیدن محیط می گردد. این ترکیب، مناسب برای افرادی است که به دنبال ایجاد جذابیت به سبک نوین در منزل یا محل کار خود هستند. این ترکیب، در آشپزخانه هم کاربرد دارد؛ شما می توانید همه کابینت های آشپزخانه را قرمز کنید و دیوارها را به رنگ سفید درآورید.

رنگ های مکمل قرمز در طراحی داخلی

سبز

قرمز و سبز، دو رنگ با نشاط پرجنب و جوش و یادآور فصل های گرم بهار و تابستان هستند. تضاد و تعادل بین این دو را می توان اینگونه ایجاد کرد: استفاده از طیف های پر رنگ قرمز و طیف های کمرنگ و پاستلی سبز. وسایل و لوازمی مانند کوسن، فرش یا تابلو را می توانید با رنگ قرمز سفارش دهید. برای داشتن محیط ظریف تر، قرمز را در پس زمینه سبز دیوارها یا مبل ها قرار دهید.

صورتی

قرمز و صورتی، منجر به ایجاد فضایی جسورانه و پرهیجان می شوند. برای جلوگیری از ایجاد فضای بیش از حد پر جنب و جوش، قرمز تیره را با صورتی ملایم ترکیب کنید. قرمز را به عنوان رنگ اصلی وسایل بزرگتر و صورتی را به عنوان رنگ اصلی وسایل کوچکتر و لوازم دکوری در نظر بگیرید. این ترکیب، حس و حال رمانتیک و مدرنیته را به ویژه به اتاق خواب یا نشیمن اضافه می کند.

خردلی

ترکیب رنگ قرمز گیلاسی و خردلی، گرما و پیچیدگی را به محیط هدیه می دهد و در هر دو محیط کلاسیک و مدرن تاثیرگذار است. به عنوان یک متخصص طراحی داخلی، توصیه می کنم از خردلی به عنوان رنگ غالب استفاده کنید (روی دیوارها یا مبل ها) و رنگ قرمز گیلاسی را از طریق لوازم دکوری کوچکتر مانند کوسن، گلدان و یا تابلو، به محیط اضافه نمایید تا یک ظاهر متعادل و از نظر بصری جذاب داشته باشید.

کِرِم

قرمز با طیف زرشکی و کِرِم، ترکیب رنگی ظریف و شیک است. از رنگ زرشکی به عنوان رنگ غالب در بدنه یا رویه پارچه و چرم وسیله ها استفاده کنید و تعادل را به وسیله کِرِم کردن دیوارها ایجاد نمایید. این ترکیب، برای اتاق های نشیمن رسمی یا سالن غذاخوری مناسب است.

طلایی

قرمز تیره و طلایی، حس تجمل گرایی ایجاد می کنند. توصیه من این است که از قرمز به عنوان رنگ اصلی در میز ناهارخوری یا دیوارها استفاده کنید و طلایی را در اشیاء تزئینی یا لوازم روشنایی مانند لوستر به کار ببرید. این ترکیب، برای ایجاد یک فضای سلطنتی در سالن غذاخوری یا دفتر مدیریت یک شرکت عالی است.

خاکستری ملایم

قرمز گل رزی همراه با خاکستری ملایم، زیبایی و ظرافت را برای محیط شما به ارمغان می آورند. از قرمز در کفپوش، کوسن و یا آثار هنری استفاده کنید و خاکستری را در دیوارها یا مبل ها استفاده نمایید. این ترکیب، برای ایجاد فضایی آرام و مدرن در اتاق خواب یا دفتر کار خانگی بسیار مناسب است.

بژ

قرمز زنگاری و بژ، یک ترکیب رنگ گرم است که حس و حالی دلپذیر در افراد ایجاد می نماید. برای زیبایی محیط، از قرمز به عنوان رنگ برجسته در موکت یا مبل ها و دیوارهای با رنگ بژ استفاده کنید. استفاده از اشیاء ساخته شده با چوب طبیعی و دارای بافت، در هنگام ترکیب این دو رنگ ضرری ندارد. به کمک آن ها، می توانید جذابیت زندگی روستایی را به محیط اضافه کنید.

رنگ های مکمل قرمز در طراحی داخلی

زرد خردلی

قرمز آلبالویی و زرد خردلی، یک پالت رنگی گرم و جذاب ایجاد می کنند. قرمز را به عنوان رنگ برجسته در لوازم دکوری کوچک یا لوازم پارچه ای مانند پرده ها به همراه دیوار با رنگ زرد خردلی استفاده کنید. برای افزایش احساس دنج بودن محیط، وسایلی ساخته شده از متریال طبیعی مانند صندلی گهواره ای با بدنه چوبی را به محیط اضافه کنید. این ترکیب رنگ، برای ایجاد فضایی دلپذیر و شاد در اتاق های نشیمن یا سالن های غذاخوری مناسب است.

خاکستری ذغالی

قرمز گیلاسی همراه با خاکستری ذغالی، ظاهری جسورانه و امروزی ایجاد می کند. قرمز گیلاسی، بهتر است روی یکی از دیوارها یا روی قاب شومینه استفاده شود تا آن قسمت را تبدیل به نقظه کانونی نماید. خاکستری ذغالی، باید در نقش حنثی کننده و روی کفپوش یا فرش به کار رود. این ترکیب رنگ همه کاره، به خوبی در خانه های مدرن ایفای نقش کرده و تعادل عالی به وجود می آورد.

کلام آخر

مطمئناً تعداد زیادی از رنگ ها وجود دارد که قابل هماهنگی با قرمز در دکوراسیون است. با این حال، باید رنگ هایی با قرمز سِت شود که جذابیت محیط را افزایش دهد و در دکوراسیون های مدرن، بتواند تعادل را ایجاد کند و از شدت رنگ قرمز (به خصوص در طیف های تیره) بکاهد. از آنجایی که هر رنگ دارای طیف های خاص است و هر طیف هم مفهوم و حس خاصی را منتقل می کند، هرگز نباید فراموش کنید که اهداف طراحی داخلی محیط خود را با آن ها مطابقت دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *