مقالات سه گامه

خرید اقساطی تشک رویا، رویال و خوشخواب

انتخاب تشک مناسب، یکی از مهم ترین تصمیماتی است که باید برای خود بگیرید؛ چون کلید یک خواب خوب است. اما تعداد زیاد کالاهایی که هنگام خرید با آن ها روبرو می شوید، احتمالاً شما را سردرگم می نماید. بسیاری از مردم در زمان خرید تشک ، با در نظر گرفتن قیمت به معیارهایی مانند درجه سفتی و متریال محصولات دقت می کنند. با داشتن چنین رویکردی، ممکن است آن ها صاحب یک تشک نه چندان راحت شده و بعدها از خریدنش پشیمان شوند. یک تشک خوب، باید موثر در به خواب رفتن راحت و سرحال بیدار شدن از خواب باشد. علاوه بر این ها، مشتری باید بتواند هزینه آن را به راحتی پرداخت کند. به همین دلیل، ما راهکار خرید اقساطی تشک رویا ، رویال و خوشخواب را پیش روی شما می گذاریم.

برای انتخاب تشک، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اولین نکته با اهمیت این است وقتی روی تشک دراز می کشید، ستون فقرات شما باید در یک خط مستقیم باشد. بعد از در نظر گرفتن این عامل، حالا می توانید به عوامل دیگر توجه نمایید مانند: سایز تشک، متریال تشکیل دهنده، حالت خواب، شکل بدن و ترجیحات شخصی. اینگونه در زمان خرید اقساطی تشک رویا، رویال و خوشخواب، به راحتی می توانید تعیین کنید که کدام مدل از این تشک ها برای نیازهای شما مناسب تر است.

انواع تشک

تشک ها، به طور کلی با در نظر گرفتن متریال خود به این دسته بندی ها تقسیم می شوند: طبی، فنری، طبی فنری. در هر کدام، می‌ توانید طیف وسیعی از درجه سفتی و قیمت را مشاهده کنید. در زمان خرید قسطی تشک رویا، رویال و خوشخواب، به متریال و اجزاء هر یک از سه نوع گفته شده هم باید توجه کافی داشته باشید. این اجزاء و متریال، عبارت هستند از:

مموری فوم

تشک های حاوی مموری فوم (فوم حافظه دار)، معمولاً از نوع تمام طبی و ارتوپدیک هستند و بهترین عملکرد را در کاهش فشار روی بدن دارند؛ زیرا کاملاً مطابق با فُرم بدن شما هستند. افراد، دراز کشیدن روی این کالاهای خواب را به مانند خوابیدن در گهواره دوران کودکی می دانند. اشخاصی که به پهلو می‌ خوابند و یا کمردرد دارند، بیشتر از بقیه نیاز به استفاده از این دسته محصولات پیدا می کنند؛ چون با وارد شدن فشار کمتر بر شانه‌ ها و باسن، ستون فقراتشان بهتر تراز می شود. نکته قابل توجه در زمان خرید اقساطی تشک رویا، رویال و خوشخواب دارای فوم حافظه دار، این است که آن ها ایده آل ترین گزینه برای استفاده دو نفر می باشند و با خوابیدن رویشان، کمتر احتمال دارد که حرکت همسر یا فرد بغل دستی احساس شود.

وقتی اقدام به خرید قسطی تشک رویا، رویال و خوشخواب می نمایید، بدانید که فوم های سفت تر و طبی در لایه های پایینی تشک مموری فوم و فوم های نرم تر و منعطف تر در لایه های بالایی آن قرار می گیرند.

خرید اقساطی تشک خوشخواب

فنر

تشک های فنری، اسکلت و کلاف فولادی محکمی را دارند که باعث استحکام بالا و جهش بیشتر سطح خوابشان می‌ شود. مدل کلاسیک این کالاهای خواب، تشک های فنر متصل هستند که فنرهای مارپیچی و به هم وصل شده دارند. در چند سال اخیر، نوع دیگری از فنرها تحت عنوان منفصل یا پاکتی هم برای تولید تشک ها به کار گرفته شد که سطح خواب سفت تر و با جهش کمتری را ایجاد می نمایند. در صورتی که تصمیم به خرید قسطی تشک رویا، رویال و خوشخواب از نوع فنر پاکتی گرفته اید، اطلاع داشته باشید که این دسته از کالاهای خواب را بیشتر افرادی استفاده می کنند که به پشت و شکم می خوابند و ستون فقراتشان باید کاملا تراز باشد.

هنگام خرید اقساطی تشک رویا، رویال و خوشخواب از نوع فنری، فاصله فنرهای منفصل از یکدیگر یا قُطر فولاد فنرهای متصل را در نظر داشته باشید. قُطر فنرهای متصل یا بونل، نشانگر ضخامت فولاد به کار رفته و دوام و استحکام فنرها است. فاصله موجود بین فنرهای پاکتی یا منفصل هم باید استاندارد باشد؛ فاصله استاندارد، نشان دهنده هموار بودن سطح خواب تشک است.

خرید اقساطی تشک رویا

ترکیب فنر و فوم

تشک های هیبریدی یا ترکیبی، همان تشک های طبی فنری هستند که از فوم و فنر به صورت همزمان در تولیدشان استفاده شده است. در سال های اخیر، این نوع کالاهای خواب طرفداران بیشتری پیدا کرده اند. در این مدل ها، سیستم فنری در بخش پایینی تشک قرار می گیرد و از فوم، در لایه های بالایی و به جهت کاهش فشار بر بدن استفاده می شود. هنگام خرید قسطی تشک رویا، رویال و خوشخواب در نظر داشته باشید که چه در تشک های تمام فنری و چه در تشک های طبی فنری، استفاده از فنر پاکتی یا منفصل باعث افزایش قیمت محصولات می گردد.

درجه سفتی تشک

درجه سفتی تشک ها را معمولاً با عناوین نرم، متوسط، متوسط رو به نرم، متوسط رو به سفت و سفت توصیف می کنند. تشک های متوسط و متوسط رو به سفت، از محبوب ترین ها هستند و طیف وسیعی از نیازها را برآورده می کنند. هنگام خرید اقساطی تشک رویا، رویال و خوشخواب و تعیین درجه سطح سفتی مورد نظرتان، مهم است که به حالت خواب و وزن بدن توجه داشته باشید.

برندهای مختلف، درجه سفتی تشک های خود را با مقیاس 1 تا 10 مشخص می کنند؛ عدد 1، بیانگر نرم ترین سطح خواب و عدد 10، نشان دهنده سفت ترین سطح خواب است. این رتبه‌ بندی‌ ها، به شما در مقایسه استحکام انواع تشک هنگام خرید قسطی تشک رویا، رویال و خوشخواب کمک می کنند.

خرید اقساطی تشک رویال

حالت خواب

به پهلو: این حالت، رایج‌ ترین حالت خواب است و پزشکان، معمولاً آن را برای جلوگیری از کمردرد توصیه می‌ کنند. بهترین تشک برای این مدل خوابیدن، انواع دارای سطح خواب نرم تا متوسط هستند؛ زیرا به شما کمک می کنند ستون فقراتتان در یک راستا بماند. خرید اقساطی تشک رویا، رویال و خوشخواب از نوع خیلی سفت، ممکن است فشار زیادی به باسن و شانه های شما وارد کند و توصیه نمی شود.

روی شکم: تشک سفت‌، برای کسانی مناسب است که دوست دارند روی شکم بخوابند.

طاق باز: خرید قسطی تشک رویا، رویال و خوشخواب با درجه سفتی متوسط را برای این حالت خواب توصیه می کنیم. اگر تشک شما خیلی نرم یا خیلی سفت باشد، با خطر عدم تراز مناسب ستون فقرات روبرو می شوید.

ترکیبی از سه حالت بالا: در صورتی که در حین خواب مدام تکان می خورید و یک حالت خاص را تا صبح حفظ نمی کنید، تشک با درجه سفتی متوسط را انتخاب کنید تا به بهترین شکل از بدن شما در حالات گوناگون حمایت کند.

وزن بدن

وزن‌ بالا: خرید اقساطی تشک رویا، رویال و خوشخواب با درجه سفتی بالا را برای افرادی که وزنشان بالاست و بدنشان سنگین است، پیشنهاد می کنیم. فشار بیش از حد، می تواند باعث فرورفتن بدن در تشک های نرمتر شده و تراز بودن ستون فقرات را از بین ببرد و در نهایت، منجر به کمردرد شود. خط تولید برخی از برندهای تشک، مدل هایی را می سازند که به طور خاص برای افراد بالای 110 کیلوگرم طراحی شده اند.

وزن کم: تشک های نرم، برای افراد در این محدوده وزنی مناسب‌ هستند؛ زیرا اگر تشک خیلی سفت باشد، بدن به حد کافی فرو نمی‌ رود و فشار روی مفاصل، کم نمی شود.

ترجیحات فردی برای خرید قسطی تشک رویا، رویال و خوشخواب

علاوه بر انتخاب نوع تشک و درجه سفتی مناسب، باید هر نیاز خاصی را که دارید را نیز در نظر بگیرید. در اینجا برخی از مشکلات رایج و مواردی که باید به آن ها توجه کنید را آورده ایم:

گرمایی بودن

خرید اقساطی تشک رویا، رویال و خوشخواب با خاصیت خنک کنندگی، به شما کمک می کند راحت بخوابید و گرمتان نشود. قابلیت تنظیم دمای ایده آل این محصولات، از عرق کردن بدن جلوگیری می کند.

توجه داشته باشید که استفاده از مموری فوم در تشک به تنهایی، خود عامل ایجاد گرمای زیاد است و بهتر است تشکی تشکیل شده از فوم حافظه دار و فنر را بخرید تا این مشکل را نداشته باشید. ساختار باز فنرها به خصوص در مدل متصل، سبب می شود که هوا در لایه های داخلی تشک جریان داشته باشد.

درد در ناحیه کمر

در زمان خرید اقساطی تشک رویا، رویال و خوشخواب برای افراد مبتلا به کمردرد، مدلی را انتخاب کنید که فوم برای کاهش فشار و درجه سفتی متوسط برای حمایت از ستون فقرات و تراز بودن آن ها داشته باشد. مطالعات نشان داده اند که تشک مناسب، می تواند درد را کم کرده و کیفیت خواب را حدوداً 50 تا 60 درصد بهبود ببخشد.

دیگر نکات قابل توجه در زمان انتخاب تشک

استحکام لبه ها

گلایه دائمی برخی از صاحبان تشک، این است که کناره های تشک هایشان فرو می‌ رود. بعضی از تشک های ارزان قیمت، لبه های مستحکم و مقاومی ندارند. حتما در زمان خرید قسطی تشک رویا، رویال و خوشخواب، دقت کنید که دیواه های آن ها توسط متریالی مانند اسفنج های درجه یک یا پل m تقویت شده باشد.

ارتفاع تشک ها

تشک ها، ارتفاعی از حدود 20 سانتی متر تا 35 سانتی متر را دارند. تشک های بلندتر، از لایه های بیشتری درست شده اند و هزینه آن ها، بیشتر از تشک های کم ارتفاع است. مشکلی که در زمان استفاده از تشک های با ارتفاع زیاد داریم، نیاز به خرید روتختی با طول و عرض بیشتر برای پوشاندن آن ها است.

طول و عرض تشک

قبل از خرید اقساطی تشک رویا، رویال و خوشخواب، ابعاد تخت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تشک به درستی درون قاب آن روی کفی قرار می گیرد.

بین تشک های دو نفره، سایز کوئین (160*200) محبوب ترین است. اگر در اتاق های زوجین جای کافی وجود دارد و هر یک از آن ها دوست دارند آزادانه در زمان خواب تکان بخورند، استفاده از تشک با سایز کینگ (180*200) و سوپر کینگ (200*200) را پیشنهاد می کنیم.

دیگر سایز دو نفره تشک که قابل استفاده برای تخت یکنفره خیلی بزرگ هم می باشد، 140*200 سانتی متر است.

تشک های یک نفره، شامل این موارد هستند: 90*200، 100*200 و 120*200 سانتیمتر.

برای خرید قسطی تشک رویا، رویال و خوشخواب متناسب با تخت کودک و نوجوان، این سایزها را انتخاب کنید: 70*130 و 80*180 سانتی‌متر.

گارانتی

تشک ها در اثر استفاده مکرر، ممکن است مشکلاتی برایشان پیش بیاید. برخی از برندهای مطرح تولید کالای خواب، اقدام به ارائه برگه ضمانت همراه با محصول می کنند تا کار تعمیرات این محصولات با ارزش آسان تر شود و مشتری با خیال راحت، محصول خریداری شده را به مراکز معتبر جهت رفع عیب بفرستد.

خرید اقساطی تشک رویا ، رویال و خوشخواب از کدام فروشگاه؟

شما دو راه برای خریدن تشک مناسب با نیازهایتان دارید: 1. حضوری و 2. اینترنتی. در خرید حضوری، شما می توانید روی تشک بخوابید و آن را از نزدیک ببینید. اما بدانید که چند لحظه خوابیدن روی آن و دیدنش از نزدیک، اصلاً به این معنی نیست که دارید محصول با کیفیتی می خرید. با خرید تشک به صورت اقساطی از فروشگاه های آنلاین، کار شما راحت تر می شود؛ چون تمامی اطلاعات لازم درباره محصول را در بخش توضیحات آن می توانید ببینید و به مقایسه کالاهای خواب با یکدیگر، می توانید بپردازید. مهمتر از این ها، وقتتان است که بیهوده صرف گشت و گذار در فروشگاه های متعدد سطح شهر نمی شود.

امکان خرید قسطی تشک رویا، رویال و خوشخواب که توسط فروشگاه اینترنتی سه گامه و با همکاری «ازکی‌وام» فراهم شده، بزرگترین یاور مشتریان در زمینه انتخاب بهترین نوع کالای خواب برای خودشان و اعضای خانواده شان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *